Re: Jaki tuner tv ?

Autor: Maciej Machacz (xenes_at_ds14.agh.edu.pl)
Data: Thu 19 Aug 1999 - 00:06:57 MET DST

>Praktycznie nie - nie ma to zadnego zwiazku z dekoderem(ktorego nie ma) i
>prockiem ktory w tym momencie nie ma zadnego znaczenia
>Wiaze sie to z (jak to mowia niektorzy) przekupnymi panami od kablowki
>ktorzy wlaczaja/wylaczaja sygnal w zaleznosci od ilosci/woltowosci
>wreczonego im alkoholu i/lub mamony (oficjalnie lub mniej)

Tak? To w takim razie co ja widzialem w kablowce ? Wlasnie zakodowane HBO
(jak i C+). A dekodowanie bylo mozliwe, jesli zakupilo/wypozyczylo sie
dekoder i oplacilo miesieczny abonament.

No chyba ze sam proces dekodowania nie jest mozliwy do zrealizowania w
sposob software'owy, to wtedy faktycznie sie nie da (ale elektronikiem a
technikiem TV to ja nie jestem).

>wystarczy.
>
>Absolutnie nie zapominaj! Kwestia software'owych encoderow realtime jest
>jeszcze troche w powijakach, ale w moich zbiorkach mam juz 2 programy ktore

>bez zadnego problemu radza sobie z tym arcyprocesorozernym zadaniem ktoremu
>mial podobno podolac dopiero PIII , a robi sie to na "lekko" podkreconym
>C300 tzn. na 450mhz. Jedynym problemem jest tutaj dostosowanie tych

Teraz pytanie - z jaka jakoscia/rozdzielczoscia dokonywany jest encodning w
realtime tylko za pomoca procka ? Bo rozdzialka 320x240 moze
satysfakcjonowac co najwyzej amatorow.

>programow do kart tv jakie sa na rynku (drivery,drivery...) , ale biorac
pod
>uwage w jakim tempie te programy sa rozwijane, moge isc o zaklad ze w ciagu
>najblizszego roku pojawi sie wersja ktora bedzie spelniala wymagania
>wiekszosci z nas, wybrednych...

Czyzby np. Riva TNT czy tez ATI Rage Pro posiadala wspomaganie do kodowania
mpeg ? A ja caly czas sadzilem ze to tylko dekodowanie jest jak narazie
dostepne w kartach graficznych (ATI) ....

Maciej Machacz
xenes_at_ds14.agh.edu.pl