Odp: TNT2 Ultra czy G400???

Autor: Piotr Pastuszka (starosta_at_mikrus.pw.edu.pl)
Data: Mon 19 Jul 1999 - 16:18:13 MET DST

Użytkownik Kris <kris_at_hardware.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7mumvg$iit$1_at_gemini.webcorp.com.pl...
> Vindziu ale nie płosz do końca przedmówcy.

nie sploszyl ja nie podejmuje decuzje opierajac na jednym zrodle :)

>Faktem jest, że jak na razie
> osobiście kupiłbym TnT2 Ultra bo:

masz szmal i zmieniasz sprzet czesto :))
 wyobraz sobie ze ja mam g200 prawie rok ,a wiele osob uwaza mnie za
maniaka ktory laduje wolny szmal w sprzet,( reszta oprocz g200 jest lepsza
np c366_at_550, 128, hd dwa w sumie 12 GB Vortex1,)

> 1. Jest bardziej uniwersalna (już nawet drivery Linux 3D), wszystkie API
> dopracowane.

Gx00 tez ma drivery do linuxa ale nie wiem co warte, OGL ma slabszy ale nie
najgorszy (mnie wystarcza-jedyna gra w ktorej uzywam OGL to teraz Q3 :))) )

> 2. Ma wciąż szybsze OpenGL (w ambitnych grach oj nawet dużo szybsze).

j.w i moj repost sprzed paru minut na innej odnodze watku

> 3. Jest tańsza i raczej zawsze będzie (Matrox obnizy ale TnT2 IMHO
> szybciej).

tak to prawda

> 4. Wsparcie EBM praktycznie w powijakach.

wiele gier ma ale tyko w niektorych miejscach, ale fakt ,ale z drugiej
strony jak kupie dzis to za rok tez bede mial, a jak kupie TNT2U to za rok
tez nie bedzie mialo EBM

przypomne ze nie kazdy zmienia sprzet tak szybko, chyba ze sznujacy sie
gracz wlasnie tak robi :) tego nie wiem nie jestem az tak ... (snobistyczny
? )

> 5. DualBus sprawdza się głownie w prostych grach (np. Forsaken).

pewnie racja nie wiem

> Ale:
> 1. Drivery są coraz lepsze - sytuacja może się tylko poprawić (ale
kiedy?).
> 2. Obraz jest trochę lepszy w 3D (ale bez przesady)
> 3. Na 2D i dużych monitorach jest jeszcze lepiej (tu nieźle)
> 4. D3D jest dopracowany i szybki (np. do NFS4 wolałbym G400).
> 5. TnT2 nie ma DualHead.
> 6. TV-out Matrox'a jest niesamowity.
> 7. Marvel G-Seria (chyba bez komentarza?).

> Wszystko zależy do czego i za ile. Zgadzasz się?

Nie wiem jak kolega ale ja sie zgadzam :))))

Pozdrawiam PiotrP