Re: Brzydki ekran - Pomocy

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Sat 17 Jul 1999 - 14:43:24 MET DST

Jacek Pietruszczak napisał(a) w wiadomości: ...
>Mam dwa pytania do doświadczonych użytkowników. Gdy miałem dwa Dimmy
>100MHz po 32 Mb to wszystko chodziło cacy. Gdy dołożyłem 64 w jednym
>dimmie 100Mhz przy testowaniu pamięci wyskakuje mi Memory test fail.
>Dodam, że każda kość oddzielnie działa bez zarzutu. Co może być
>przyczyną? Drugie pytanie jest jeszcze dla mnie trudniejsze. Gdy
>załaduje się W98 na całym ekranie mam brzydkie niebiesko-czerwone
>pionowe paski. Są na wszystkich ekranach przez jakieś 30 min., po czym
>znikają prawie bezpowrotnie do czasu wyłaczenia komputera (nie
> [...]

Po pierwsze, spróbuj upgrade'u BIOS-a płyty.
Po drugie, przy tych szybkościach liczy się pewność styków i chłodzenie.
Rozłóż komputer na części, odkurz je dokładnie, wytrzyj styki ze śladów
paluchów i włóż wszystko z powrotem dociskając dokładnie. Wsadź DIMM-a
64 MB jako pierwszego. Jeśli trzeba, nasmaruj łożyska wiatraczków, a
powierzchnię styku radiatora i układu scalonego przezmaruj cienko pastą
silikonową. Zrezygnuj z podkręcania procesora i karty graficznej albo
daj większe radiatory i wiatraki.
A jak i to nie pomoże, to może zamień z kimś 2*32 MB na 64 MB w jednej
kości i przetestuj taki układ.

--
Andrzej Wozniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)
Wyjątkowo cytuję inny sig: