Odp: Odp: Rozwal Twardziela

Autor: Janusz (intermar_at_kki.net.pl)
Data: Fri 16 Jul 1999 - 23:28:33 MET DST

Użytkownik Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_ite.waw.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:378dc3c8.3186968_at_news.nask.pl...
> On Thu, 15 Jul 1999 12:23:33 +0200, "Zbyszek" <zbyszek_at_gd.home.pl>
> wrote:
>
> [...]
>
> Po czym masz sliczne slady po przypaleniach od luku (...)

Ja mam dwa wypróbowane w wielu urządzeniach ( w tym w magnetofonie i
telewizorze na gwarancji).
1. Bierzesz dysk i podłączasz do niego taśmę EIDE. Do wolnego końca taśmy w
dwa dowolne piny wkładacz krótki kawałki przewodu tak by wystawały. bierzesz
kondensator z kabelkami o pojemności ok 0.1 do 1 mikrofarad / 630 V nie
mniej!!. Ładujesz kondensator z gniazdka sieciowego 220V, następnie
rozładowujesz go na tych dwóch przewodach z twardziela które wyprowadziłeś.
Efekty wyładowania będą widoczne jedynie na przewodach, a nie na elektronice
twardziela, o to chodzi, a prąd wyładowania jest na tyle duży, że rozwali
prawie każdą elektronikę. Udało mi się tak załatwić nowego Złomtrixa
Phantoma gdy dowiedziałem się co to za g......... i po dopłacie dostałem
ASMAXa z którego jestem zadowolony.

2. Bierzesz dowolną lampkę nocną z wyłącznikiem na kablu. Rozkręcasz
wyłącznik, odłączasz go i do tych kabelków dołaczasz dwa przewody, które
łączysz z taśmą od HDD. Włączasz do sieci i ...masz elektronikę padniętą
totalnie. Śladu nie masz bo prąd ogranicza wtedy szeregowo włączona żarówka
do wartosci nie niszczącej połączeń, ale zabójczej dla układów VLSI. Mi
wymieniali po licznych naprawach 3 razy magnetofon, aż w końcu zwrócili
kasę.

A co do elektryczności statycznej. Współczesne układy wykonane w technologii
CMOS są dosyć dobrzę przed nią zabezpieczone i nie zawsze zapalniczka pomaga
(producenci też pewnie czytają newsy :-))))

Janusz

--
Pelny dostep do Internetu juz od 8,34 PLN na miesiac - http://rubikon.pl