Re: KTO SIE ZNA (PAMIETA ) XTka?

Autor: Andrzej (sp3uca_at_kki.net.pl)
Data: Sun 04 Jul 1999 - 13:07:10 MET DST

On Fri, 02 Jul 1999 06:32:25 GMT, "umpacha" <umpacha_at_polbox.com>
wrote:

>Mam Komputer Amstrad z 1986 r. 512kb Ram 2*360 FDD 5calowe 8Mhz
>chodzi mi na nim DOS 6.22 a wiec jest to XT (niektorzy mowia, ze to nie
>PECET)
>na plycie glownej (AMSTRADA) byly wolne banki na pamiec (18 sztuk)
>udalo mi sie zalatwic ta pamiec i dolozyc.
>Jak patrzalem w programie CONFIG predkosc komputera pokazalo mi na 244% XT a
>wiec kawal maszyny.
>
>PYTANIA:
>
>1. Jak wejsc do SETAPu zeby zmienic np floopa, dysk.... czy jest to mozliwe,
> jezeli tak jak kombinacja klawiszy
> [...]
Hej Kolego.
opiekuje sie dwoma takimi maszynami.
chodza bardzo dobrze.
maja stacje duza 360kB (i tylko taka) i twardziela 20MB (he he malo na
windoze, nie?)
dolozyles pamieci ? jesli kosci byly sprawne to przeloz zworke na
plycie - jest kolo bankow opisana zreszta 512/640 Kb
chcesz dysk miec? to musisz zalatwic sobie kontroler - 8 bitowa karte
wspolpracujaca z konkretnym dyskiem, chociaz kupilem kiedys 5
dyskow mfm 20 i 40 MB bez kontrolerow i wszystkie
sformatowalem niskopoziomowo na tej karcie co mam i wszystkie poszly
nawet te 40MB na 20MB hi...
dysk to nawet mozna kupic (jak juz nie wiesz gdzie to daj znac ci
odsprzedam jeden) ale karte to poszukaj na gieldzie w W-wie.
bateryjki sa do podtrzymania daty only; ten XT-ek i 99% innych nie
mialo setupow (i zadne ctrl F1 itp nie pomoga)
mozesz jeszcze podmienic procka na V20 bedzie jeszcze szybszy :-)
co do dosa to spoko 6.22 chodzi, (ktos pisal ze nie)
po co ci starsze ?
co do oprogramowania to zalezy - do czego bedziesz uzywal...
jeden ze znajomych pisal pisma jekies w Tag'u (dziadek Worda)
i drukowalismy to na iglowce (tez Amstrada :-)
nawet jakies gry mialem kiedys he he np. Quake'a w ASCII :-)
Pozdrawiam . powodzenia . Andrzej.