Odp: 3COM US Robotics 56K Message Modem

Autor: PiKo (P.Konczak_at_gdynia.multinet.pl)
Data: Sun 04 Jul 1999 - 04:53:29 MET DST

Użytkownik Krzysztof Wykurz <kwykurz_at_box43.gnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:377E9088.F865E6BA_at_box43.gnet.pl...
> Witam !
> Od kilku dni jestem posiadaczem modemu zewn. 3COM US Robotics 56K
> Message Modem. Mam kilka pytan :

> 1) Jak wlaczac/wylaczac ta opcje odbierania faksow i informacji
> glosowych
> przy wylaczonym kompie ? Mam program SuperVoice 2.2 i PhoneTools (na
> nieszczescie po niemiecku). Bede chyba korzystac z SuperVoice;

Ta praca przy wylaczonym kompie to jest chwyt reklamowy. Jezeli masz plyte
ATX to wlaczenie modemu (jego IRQ) jest monitorowane i powoduje wlaczenie
kompa. Kombinowalem z tym cos 3 miesiace z marnym skutkiem.
Gdybys chcial wykorzystywac funkcje oferowane przez SuperVoice (fax,
sekretarka, automat zgloszeniowy - do 999 mailboxow!) to musi on byc
odpalony w tle a w opcjach trzeba ustawic po ilu dzwonkach ma zadzialac.
Jezeli nawet umiescisz Supera w autostarcie to czas potrzebny na odpalenie
kompa i uruchomienie sekretarki lub zapisanie faxu jest tak dlugi, ze
klientowi znudzi sie czekanie. Jedyne wyjscie to ustawienie odpowiednich
opcji Supera, wlaczenie kompa i modemu - i czekanie na telefon/fax...

> 2) Nie otrzymalem dokumentacji do modemu (wiem, ze to moje zmartwienie),
> ale czy jest tam cos waznego, zwiazanego np. z eksploatacja modemu, o
> czym
> nalezaloby wiedziec ?

Abstrahujac od tego ze instrukcja jest w barbarzynskim jezyku (moja - po
angielsku) to zawiera troche informacji o init stringach (ale na obszar
USA), troche troubleshootingu - zupelnie prymitywne przypadki (np. PnP nie
rozpoznaje modemu co robić?), slowniczek pojec z zakresu modemo-informatyki,
zestaw komend HAYES itp. Ogolnie - jak dla poczatkujacego za fachowa jak dla
wygi za plytka!

> 3) Czy jest jescze jakies inne ciakawe (moze nowsze) oprogramowanie ?

Faxy lepiej wysylac spod Office lub WinFax - dolaczony program nie jest
zlokalizowany i w faksach nie ma polskich ogonkow.

> 4) Czy to normalne, ze jak wybieram numer (tonowo), to zanim zacznie
> modem
> "wystukiwac" numer, mijaja 2-3 sek.(przy otwartej juz linii - czyli
> "podniesionej sluchawce") i dopiero zaczyna modem wybierac numer. Czy
> mozna to gdzies ustawic ?

To jest w Windowsach we wlasciwosciach polaczenia - "Czekaj na sygnal przed
wybraniem numeru"

> Moze macie jakies wlasne spostrzezenia (poznaliscie jakies kruczki),
> ktorymi chcialibyscie sie podzielic ?

Oprocz tego, ze dalem sie nabrac na prace jako fax/sekretarka przy
wylaczonum kompie - nie mam zadnych przemyslen. Ach moze jedno -
przeplacilem!!!!

I to by bylo na tyle...

PiKo