Re: KTO SIE ZNA (PAMIETA ) XTka?

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Fri 02 Jul 1999 - 10:50:38 MET DST

On Fri, 02 Jul 1999 06:32:25 GMT, "umpacha" <umpacha_at_polbox.com>
wrote:

>Mam Komputer Amstrad z 1986 r. 512kb Ram 2*360 FDD 5calowe 8Mhz
>chodzi mi na nim DOS 6.22 a wiec jest to XT (niektorzy mowia, ze to nie
>PECET)

Nie do konca XT - Amstrad mial swoje specyficzne rozwiazania
sprzetowe. Oryginalnie chodzil pod specjalnie dla niego dedykowanym
systemem operacyjnym - takim 'prawie dosem", wiekszosc pecetowych
aplikacji (przynajmniej te ktore nie probowaly same w drutach grzebac)
chodzila, ale bywaly takie ktore odmawialy wspolpracy.
>na plycie glownej (AMSTRADA) byly wolne banki na pamiec (18 sztuk)
>udalo mi sie zalatwic ta pamiec i dolozyc.
>Jak patrzalem w programie CONFIG predkosc komputera pokazalo mi na 244% XT a
>wiec kawal maszyny.
>
>PYTANIA:
>
>1. Jak wejsc do SETAPu zeby zmienic np floopa, dysk.... czy jest to mozliwe,
> jezeli tak jak kombinacja klawiszy
Amstrada mialem okazje widziec pare razy - ale podejrzewam ze podobnie
jak klasyczne XT konfigurowany byl zworkami i mikroswichaami.
Ustawienia maszyny trzymane w pamieci nieulotnej pojawily sie w
pecetach od AT - i tez pierwsze 286-tki nie mialy programu setupu w
romie, trzeba bylo z dyskietki go odpalac.
>2. Czy jak dolozylem ta pamiec to teraz na plycie mam cos zmienic jakies
>zworki czy cos
> bo nadal mam 512kB RAM

Pewnie tak - tylko bez dokumentacji plyty kto tego dojdzie?

>Ciekawostka: Komputer ten jest odporny na rok 2000 (czterocyfrowa data)
>
>Jezli ma ktos jakis opis plyty XT, plik, URL prosze o informacje

Opis XT nic ci nie da - jeszcze raz powtarzam - Amstrad byl mocno
rozny sprzetowo, czy aby nawet nie chodzil on na innym procesorze (V20
bodajze)?

Darek

P.S. A DOS6.22 nie jest systemem na XT. Ostatni z systemow skrojonych
na miare XT to byl DOS3.30, juz dos 5.0 byl nadmiernie rozdmuchany jak
na owa maszyne przez dodatkowe funkcje z ktorych i tak na tym sprzecie
pozytku nie bylo...