Re: Mentalność Kalego było: poczekajmyz pomnikiem p

Autor: Highlander (rhare_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 23 Dec 1998 - 19:50:46 MET

On Wed, 23 Dec 1998 14:13:04 GMT, "paavob" <paavob_at_kki.net.pl> wrote:

>Strasznie mieszasz. Wayne ma racje, a ze High i Ty mieszacie teorie z
>praktyka to juz Wasz problem.
>Waynowi chodzi moim zdaniem o jedno i tutaj ma calkowita racje.
>Wielu ludzi zazdrosci mercedesow i pieniedzy, ale nie zazdrosci juz ile
>trzeba bylo pracy wlozyc w to, aby na to zarobic.

No to wytłumacz mi jak gość, który posty na grupę pisze prawie całą
dobę może coś chrzanić o tym jak to ciężko się zapracowuje.
Przecież w jednym ze swoich postów pisze dosłownie tak:

> [...]

Przecież normalny człowiek gdyby cały dzień pracował przy
komputerze to w czasie wolnym nie mógłby na niego patrzeć,
ale Wayne jest taki zawzięty, ze jeszcze ma czas na newsy.
Chyba, że jego praca na tym komputerze polega na pisaniu głupich
postów na grupy dyskusyjne.

>Ja tez musialem ciezko pracowac na to, zeby miec kase i nadal musze ciezko
>pracowac na to, aby sprostac swoim aspiracjom.
>Jednakze w czasie swojej pracy spotkalem bardzo duzo ludzi bojacych sie
>wyciagnac glowe spod 8h pracy i narzekajacych na wszystkich i na wszystko,
>na dodatek zazdroszczacych mi i posadzajacych mnie o kazde swinstwo.
>Zawistnych, ze tylko jak mi sie cos zlego przytrfailo to oni byli cali
>happy.

Naprawdę niczego Ci nie zazdroszczę, ale chciałbym po prostu za swoja
pracę dostawać tyle ile powinienem a nie tyle ile państwo może dla
mnie uciułać tylko dlatego, że inni to państwo oszukują a na dodatek
zwracają uwagę innym o niewłaściwym postepowaniu (piractwo)

>Tak to juz z tymi ludzmi jest. I to jest pozostalosc po dawnym systemie, ze
>kazdy musi miec rowno, a jak nie to zlodziej.

No może powiesz mi, że gość, który studiował np. 6 lat medycynę
powinien zarabiać mniej niz facet po zawodówce, który założył
swoją lakiernię samochodów.

>Albo, jak Ty masz pieniadze to masz mi je dac bo mi sie tez nalezy..itp.
>To sa chore hasla, ale tak funkcjonuje duza czesc chorego spoleczenstwa nie
>umiejacego sie dostosowac do rzeczywistosci.

Czyli chore społeczeństwo mamy wszędzie na Zachodzie bo tam ludzie
wykształceni zarabiaja troche więcej niz ci, którym nie chciało sie
uczyć (w większości).

>Tak juz jest, ze jeden moze byc biznesmenem a inny gornikiem. I trudno. Chce
>miec wiecej pieniedzy a boi sie ryzyka niech idzie na studia. Stypenidia i
>kredyty uruchomia sie i niech nikt nie gada, ze jest za biedny.

Gdzie tak jest ?

> [...]
>samo, ze manna powinna spasc z nieba.
>Zawisc w naszym spoleczenstwie to problem..dla mnie jest to bardzo przykre
>jak odkrywam, ze dany czlowiek zazdroszczac mi potrafi stac sie dla mnie
>chamski i wyzwac mnie od tego czy owego, tylko dlatego, ze mi zazdrosci.
>Stracilem przez to kumpli, zdziwilem sie jak bardzo nagle mily pracownik
>moze sie okazac niemily, jak rodzina, ktora uwaza, ze jej tez powinno
>splynac potrafi byc zawistna i zlosliwa, jak sasiad potrafi stac sie
>donosicielem i nasylac np kontrole budowlane.

Na świecie jest tendencja do zmniejszania ilości godzin pracy co jest
niczym dziwnym przy postepującej automatyzacji, tylko że na tej
normalnej reszcie świata ludzie dostaja pieniądze za swoje
umiejętności a nie za to co zakombinują tak jak u nas.

>I jak chcecie z tym polemizowac to sie zastanowcie. Ja nie mam zamiaru Was
>obrazac, ale nie chce tez aby mnie obrazano.

Czy w którymś z moich postów obraziłem Ciebie ?
Obrażam tylko tych naszych "biznesmenów", którzy swoje pieniądze
zrobili na oszukiwaniu innych.

Z pozdrowieniami

rhare_at_alpha.net.pl
rhare_at_polbox.com