SB Live! Cacy czy Be ?

Autor: Slawomir Sidor (cwaniak_at_kis.p.lodz.pl)
Data: Mon 07 Dec 1998 - 10:57:06 MET

Witam.

Dla chetnych na zakup karty Sound Blaster Live! moge napisac na jej temat
kilka uwag. Testowalem ja przez dwa tygodnie i oto moje wnioski.

Jak dla mnie na dzien dzisiejszy ta karta to pomylka Creativa.
Minusy:

- Nie jest to SB16 z dodatkami tylko calkiem nowa konstrukcja.
- Emuluje SB16 owszem ale programowo, a to znaczy ze nie zawsze to bedzie
   dzialac poprawnie.
- Pod DOSem przy emulacji jest widziana jako SB16 z OPL3 !!
  A jesli chesz muzyke z AWE to zapomnij.
  Nie chodzi tu tylko o muzyke, jest duzo programow korzystajacych z EMU8000,
  niestety EMU10K1 jest niekompatybilne w dol.
- Zapomnijcie o uzyciu Live! gdzies poza Windows/DOS. Nie da sie.
  Linux np. jej nie widzi. To jak znam zycie sie zmieni, ale na razie jest be.

Z zalet:

- Nie szumi. (W stosunku do SB32) Jesli komus szumi to niech uzywa ekranowanych
  kabli i wzmacniacza innego niz RMK xxxx.
- Nie obciaza procesora. Za do wspaniale obciaza pamiec :))))
- Ladnie gra. To jedno im sie udalo.
- Pieknie wspolpracuje z SB32 :)) Mozna miec 2 karty na raz (Creative twierdzi,
  ze nie mozna) i w DOSie/Linuxie gra SB32 a w Windach Live!

--
       Slawomir Sidor  |  cwaniak_at_kis.p.lodz.pl  |  tel. 601 ALEKSA