Re: SB Live! Cacy czy Be ?

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 07 Dec 1998 - 19:20:31 MET

On 7 Dec 1998 09:57:06 GMT, Slawomir Sidor <cwaniak_at_kis.p.lodz.pl>
wrote:

>Witam.
>
>Dla chetnych na zakup karty Sound Blaster Live! moge napisac na jej temat
>kilka uwag. Testowalem ja przez dwa tygodnie i oto moje wnioski.
>
>Jak dla mnie na dzien dzisiejszy ta karta to pomylka Creativa.

Chyba ciut przesadziles - pomylka Creative'a byl AWE 64. SB Live jest
bardzo dobra karta - napewno nie idealna ale takich nie ma

>Minusy:
>
>- Nie jest to SB16 z dodatkami tylko calkiem nowa konstrukcja.

To akurat jest plus tej karty - SB 16 jest juz konstrukcja dawno
przestarzala i budowanie karty w oparciu o ta konstrukcje jest
bezsensem

>- Emuluje SB16 owszem ale programowo, a to znaczy ze nie zawsze to bedzie
> dzialac poprawnie.

To juz wynika z zastosowania PCI - i w dzisiejszych czasach jest
raczej niewielka wada

>- Pod DOSem przy emulacji jest widziana jako SB16 z OPL3 !!
> A jesli chesz muzyke z AWE to zapomnij.

Co to znaczy muzyke z AWE? Chodzi Ci o midi? Midi tez da sie osiagnac
w DOS'ie

> Nie chodzi tu tylko o muzyke, jest duzo programow korzystajacych z EMU8000,
> niestety EMU10K1 jest niekompatybilne w dol.

Duzo to znaczy ile? Czesc programow rzeczywiscie korzysta z EMU 8K ale
sa to glownie programy pod Windows/Linux'a i wcale nie jest ich duzo.
Podstawowe narzedzia pod EMU 10K1 sa juz dostepne

>- Zapomnijcie o uzyciu Live! gdzies poza Windows/DOS. Nie da sie.
> Linux np. jej nie widzi. To jak znam zycie sie zmieni, ale na razie jest be.

A jak ma ja widziec jak nie ma do niej sterownikow? Zreszta dla kogos
uzywajacego Linux'a nie powinno to byc dziwne. Za jakis czas napewno
sie pojawia

>Z zalet:
>
>- Nie szumi. (W stosunku do SB32) Jesli komus szumi to niech uzywa ekranowanych
> kabli i wzmacniacza innego niz RMK xxxx.

To akurat nie jest takie proste - na szumy maja wplyw rowniez inne
karty

>- Nie obciaza procesora. Za do wspaniale obciaza pamiec :))))

To juz zalezy od tego jakie wybierzesz probki :) A procesor obciaza -
tylko w mniejszym stopniu niz inne karty

>- Ladnie gra. To jedno im sie udalo.

A to nie jest najwazniejsze? :) Poza ladnym graniem masz dostep do
duzej bazy efektow realtime, 64 MB na probki midi, 64 sprzetowe
"glosy" midi, mozliwosc jednoczenego odtwarzania do 32 dzwiekow,
sprzetowy EAX i programowy a3d i wiele, wiele innych

>- Pieknie wspolpracuje z SB32 :)) Mozna miec 2 karty na raz (Creative twierdzi,
> ze nie mozna) i w DOSie/Linuxie gra SB32 a w Windach Live!

To akurat rozwiazanie "for maniacs only" :)))

Pozdrowienia

Vindex