Re: Monitor 15 cali .... moje boje o jakosc ;))

Autor: Piotr Kozłowski (siwus_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 03 Dec 1998 - 20:59:44 MET

Dnia Thu, 03 Dec 1998 15:50:34 GMT, Tałajczyk Piotr napisał(a):

>nie uzyskałem jednak od nikogo z grupy odpowiedzi na pytanie, czy przy
>trynicie daje się siedziec długimi godzinami, bez jakiegokolwiek
>zmęczenia wzroku - ktos kiedyś puścił na niusach stwierdzenie, że
>prawie idelana plamka rzekomo niezbyt pozytywnie wpływa na zmęczenie
>ludzkiego wzroku

Bzdura

>- chciałem, zęby ktoś zaprzeczył ewentualnie potwierzdził.

IMHO to nie zależy od geometrii plamki tylko od jakości warstwy
antyodblaskowej kineskopu, od koloru tła jakiego używamy podczas pracy,
od częstotliwości odświeżania i od tego, ile monitor emituje szkodliwego
promieniowania w kierunku usera (trynitronki zazwyczaj spełniają wymogi
normy tco95), więc tu nie widzę jakiejś różnicy czy będzie to kineskop
delta, cromaclear czy trynitron.

>hle, hle... ja wiem, czy 5mm odchyłek nie jest widoczne - trudno mi na
>ten temat cokolwiek powiedzieć, bo nie przyglądałem się żadnej sonce z
>bliska i nie mierzyłem tego cyrklem, albo ekierką - po prostu żadnen z
>widzianych przeze mnie trynitronów nie prowokował mnie do tego czynu,

Poprzednikowi chyba chodziło o druty :-)

>bo obraz przez nie generowany sprawiał wrażenie obrazu bez skaz. :)))

No właśnie. I jak w takim razie brać na poważnie twierdzenia o 5mm
odchyłkach ? Zauważ że ludzie którzy o tym pisali w tym wątku nie
widzieli tych wad, tylko słyszeli o nich od kogoś - w ten sposób powstają
plotki :-)

>IMHO warto jest dać te 200PLN więcej za trynitrona - jak wasze opinie?

Też pytanie - nigdy nie kupię monitora z kineskopem delta bo mój wzrok
już się przyzwyczaił do płaskości :-)
Przy następnej zmianie monitora bardziej będę zwracał uwagę na głębokość
monitora, na fakt, czy można go będzie powiesić na ścianie i takie tam :-)

>zauważyłem, że coś dużo tutaj przeciwników trynitrona - ale to dobrze,
>bo z burzliwej dyskusji można wyciągiąć dużo pozytywnych wniosków. :)

Ano :-)

Pozdrowienia z Katowic

--
Piotr Kozłowski