Re: Karta AWE32 VOLUE 512KB

Autor: Tomasz Łukaszewicz (tomasz_at_patrz.adres.w.podpisie)
Data: Thu 26 Nov 1998 - 18:20:37 MET

"mm" <486_at_friko2.onet.pl> wrote:
>Zakupiłem kartę AWE32 Volue 512Kb.
>Ta karta nie ma możliwości rozbudowy pamięci.
>Czy istnieje możliwość programowa zwiękrzenia pamięci np. z zasobów pamięci
>RAM komputera.

   W swoim czasie dosyć interesowałem się AWE-ami, ale nie słyszałem o czymś
takim i wątpię, czy coś takiego napisano. Chociażby dlatego, że złącze ISA,
w którym siedzi karta, jest zbyt wolne, by móc przesyłać odpowiednio szybko
próbki z pamięci głównej komputera do pamięci RAM karty.
   Znam wiele osób, które mają AWE32 nie-value albo SB32 i nie są
zainteresowane rozbudową pamięci, chociaż karty te mają taką możliwość.
Pogadaj ze znajomymi - może ktoś się zamieni? AWE32 Value od AWE32
rózni się tylko brakiem możliwości rozbudowy. AWE32 Value od SB32
różni się tym, że wprawdzie SB32 umożliwia rozbudowę, to jednak
,,firmowo'' SB32 ma zero RAM-u, a AWE32 Value 512 kB. Może takie argumenty
przekonają ludzi niezainteresowanych rozbudową swoich AWE32/SB32
do zamiany. A naprawdę polecam zainstalować na karcie 8 MB RAM i załadować
w to 8 MB SoundFont GM firmy E-mu - to zupełnie inna jakość, niż małe
(<= 4 MB) banki GM.

--
Tomasz Łukaszewicz                 o          |  ,,Jeszcze nigdy tak nie było,
Student UW                        o   ___     |  żeby jakoś nie było.''