Re: Karta AWE32 VOLUE 512KB

Autor: Tomasz Łukaszewicz (tomasz_at_patrz.adres.w.podpisie)
Data: Fri 27 Nov 1998 - 16:28:01 MET

"Jacek_M" <jackysky_at_polbox.com> wrote:
>Rozni sie takze brakiem DSP (ma tylko podstawke) i jest to kolejny szczegol
>,ktory odstrasza potencjalnych chetnych do tej "korzystnej" zamiany :)
>Sam mam AWE 32 value...

   Synteze wavetable oraz efekty reverb/chorus/itp. robi chip EMU8000,
wystepujacy na wszystkich rodzajach AWE32/SB32.
   Tak zwany DSP, albo ASP, to montowany w kartach AWE32 kompletnie
nieprzydatny chip, wykorzystywany jedynie przez jeden ze starszych
programow Creative do syntezy mowy i nigdzie poza tym. W teorii
mialy powstawac programy ten chip wykorzystujace, w praktyce ze wzgledu
na male mozliwosci owego chipa wszyscy tworcy oprogramowania go ,,olali''.
W wiekszosci wersji kart AWE32 PnP juz go nie ma (np. moja AWE32 PnP
nie-value go nie posiada), podobnie jak w SB32 i AWE64, a aktualne wersje
programow Creative do syntezy mowy juz go nie wykorzystuja.
   Istnienie tego chipa jest wiec glownie zrodlem wielu nieporozumien na temat
rzekomej przewagi kart AWE32 na kartami AWE32 Value/AWE32 PnP/SB32/AWE64...

--
Tomasz Łukaszewicz                 o          |  ,,Jeszcze nigdy tak nie było,
Student UW                        o   ___     |  żeby jakoś nie było.''