Karty sieciowe - czemu nie widze swojego i innych komputerow pod Windows 95?

Autor: Pawel Szczecinski (pablos_at_netpol.pl)
Data: Thu 26 Nov 1998 - 19:38:19 MET

Witam!

Mam pewien problem z karta sieciowa (Realtek model 8029 PCI). Program
testowy spokojnie dogaduje sie z innymi komputerami, wszystkie testy
przechodza pomyslnie. Niestety. Sprawa ma sie traaagicznie w Windows
95. Wszystko zainstalowalem wedlug instrukcji napisanych w Chipie
10/98...

Problem polega na tym, ze w "Otoczeniu sieciowym" nie widze swojego
komputera (jest tylko "Cala Siec", a gdy wcisne to to pokazuje, ze sa
problemy z siecia)! Dopiero w Znajdz -> Komputer, gdy wpisze nazwe
swojego PeCeta on go znajduje. Powciskam Znajdz kilka razy, wejde do
"Otoczenia sieciowego" i... widze swoj komputer! Niestety wszystko
fajnie, ale nie widze rowniez komputera mojego kumpla (a on u siebie
nie widzi swojego). O co tu chodzi?

Raz na jakis czas (rzaaadko) zdarza sie, ze jeden (i tylko jeden) z
nas zobaczy w "Otoczeniu sieciowym" komputer drugiego, ale nic nie
mozna odczytywac...

Probowalem z roznymi driverami. Tymi standardowymi, z dyskietki od
producenta i driverami z Windows 95 OSR2 (drivers/netlan/rtl8029) i
nic... wkladalem nawet inna karte sieciowa (COMPEX EN2000-CX ISA)...
tez nic...

W Panelu Sterowania tez kombinowalem z roznymi ustawieniami
protokolow, uslug itp. Grupy robocze sa jednakowe. Siec podstawowa:
Logowanie Windows.

Dlugosc kabla to okolo 60m, ale bylo sprawdzane i na krotszym 10m.
Terminatory sa zalozone, trojniki sa chyba OK... sprawa sprzetowa
raczej nie wchodzi w gre, bo testy pod dosem wychodza OK.

Nie moge sprawdzic jak gry pod dosem, bo nie ma wszystkich
sterownikow. jest tylko PCIODI.COM (a to wymaga LSL.COM) a gry (Duke
Nukem) chce jeszcze inne.

Czy ktos wie o co chodzi? Czy ja cos zle robie? Co jest nie tak???
POMOZCIE jak najszybciej!!!!!

Z gory dzieki!

Pozdrawiam,
Pawel