Re: Karty sieciowe - czemu nie widze swojego i innych komputerow pod Windows 95?

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Sun 29 Nov 1998 - 23:41:11 MET

Dnia Thu, 26 Nov 1998 18:38:19 GMT, Pawel Szczecinski napisał(a):

>Mam pewien problem z karta sieciowa (Realtek model 8029 PCI). Program
>testowy spokojnie dogaduje sie z innymi komputerami, wszystkie testy
>przechodza pomyslnie. Niestety. Sprawa ma sie traaagicznie w Windows

>Problem polega na tym, ze w "Otoczeniu sieciowym" nie widze swojego
>komputera (jest tylko "Cala Siec", a gdy wcisne to to pokazuje, ze sa
>problemy z siecia)! Dopiero w Znajdz -> Komputer, gdy wpisze nazwe
>swojego PeCeta on go znajduje. Powciskam Znajdz kilka razy, wejde do
>"Otoczenia sieciowego" i... widze swoj komputer! Niestety wszystko
> [...]

Chodzi o to, że Windows z siecią niezbyt sobie potrafi radzić :)

Można próbować naprawić:

1. Wywal w cholerę NetBEUI i zostaw tylko TCP/IP.
2. Sprawdź, czy "udostępnianie dysków itd." jest związane właśnie z TCP/IP.
3. W pliku hosts w katalogu windows wpisz adresy IP Twój i kumpla, np:

10.0.0.1 moj moj.dom.pl
10.0.0.2 kolega kolega.dom.pl

4. To samo musi się znaleźć w pliku lmhosts w katalogu windows.

Potem tylko się modlić :)

Pozdrawiam,

--
|            Jacek Osiecki               Kraków, tel. (012)-645 57 87       |
|mailto:joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl     http://dwd.interkom.pl/joshua/     |