Re: Kontroler Tekram gryzie sie z plyta... :-((((((((((

Autor: Grzegorz Szyszło (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 20 Nov 1998 - 19:38:29 MET

Martin J. Kobyliński wrote:

> Nawet gdzies jeszcze mam plyte 2PCI +4ISA +3VLB, bez HDD ctrl.
[ciach]
> 2 PCI, no VLB - dos i win16 biega. Win95 wyklada sie po 30 min, OS/2
> wali sie
> juz po bootowaniu :-)
> Chinczyk nie przekopiowal calej logiki ??? //brak bridge'y ?

wlasnie to sa typowe problemy, walki kart VLB o dostep do magistrali.
to byl powod wycofania technologii VLB z rynku, i zastapienia jej
technologia PCI.
jedna karta VLB chodzi. dwie w zasadzie tez. ale trzy, to juz
tragedia. lacza PCI nalezy traktowac jako jedno VLB, i powtorzyc
rozwazania.

btw. PCI (wersjie 1.x a nie 2.x) sa w/g. specyfikacji do 33MHz.
VLB niby jest do 50MHz, tyle ze dzialalo to jakby chcialo a nie moglo.
przy 50MHz juz dwie karty VLB potrafily tak strasznie zrec sie o dostep,
ze wszystko stawalo deba przy byle operacji. np. zapisy na twardziel
i rownoczesne rysowanie po ekranie (nie doslownie:) powodowalo,
ze na dysk trafialy smieci, a na ekranie byly kwiatki.