Re: Kontroler Tekram gryzie sie z plyta... :-((((((((((

Autor: Grzegorz Szyszło (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 20 Nov 1998 - 19:34:13 MET

Tomasz Holdowanski wrote:

> Ja tam nie narzekalem. Fakt, ze PCI wydaje sie byc ciutkie wolniejsze,
> ale sama plytka nie sprawiala mi zadnych problemow, tyle co sie
> Stacker z QEMM`em pogryzl. 2 VLB, 3 ISA, 4 PCI- zebyz to bylo w
> dzisiejszych pentiumach! :-))))

w plytach w ktorych jest VLB oraz PCI, lacze PCI jest faktycznie
wolniejsze od VLB. powod jest prosty. VLB pelni tu praktycznie rzecz
biorac funkcje szyny procesora (no niezupelnie, ale tak PI*OKO),
zas wszystkie lacza PCI, jak gdyby wisza na jednym niewidocznym
laczu VLB.

w plytach bez VLB, PCI ma taka sama wydajnosc jak VLB. w pewnych
sytuacjach
PCI jest szybsze (nie zdaza sie ze wolniejsze), gdyz w przypadku kilku
urzadzen PCI nie wystepuja zjawisko walki o szyne, i negocjacji ktora
karta uzyska dostep do szyny.

tutaj wielka UWAGA. niektore plyty glowne starszej generacji z laczami
PCI
co prawda nie maja VLB, lecz faktycznie sa w nich stosowane chipsety
VLB.
z tym ze lacza VLB sa jak gdyby ukryte, wykorzystane jedynie przez
sterownik IDE wlutowany na pokladzie.

no to tyle na temat mitow dot. tego, ze vlb jest szybsze niz pci.

> A ile ta zabawa kosztuje? I czy jest to w ogole do dostania?

mozna nadal to kupic. www.tekram.com :) poczytaj.
problemy sa raczej z kupnem tekramow na vlb, bo to sa juz zabytki.