Re: Savage3D vs. reszta swiata ;-)

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Fri 20 Nov 1998 - 15:35:35 MET

Heja !

Vindex wrote:
> Hmmm. Widziales jakas markowa karte na Trio3D? Te ktore ja widzialem
> mialy raczej kiepskawy obraz ...
 Hercules wypuscil karte oparta na Trio3D. A co do jakosci ?
Well... Mam jakies no-name. Kupowalem z mysla o wylutowywaniu
filtrow na wyjsciu. Po zamontowaniu i uruchomieniu... zrezygnowalem.
 BTW, moze ktos "to" chce ? ;-)
 Aha - no tak - to Trio3D Hercules'a widzialem na gieldzie za 170PLN.
Moj kosztowal 140PLN...

> W PC Magazine po polsku co jakis czas ukazuje sie zamowienie na
> WinBench'a 98 - moze poprostu go poszukasz?
 Mysle o tym. Ciagle. ;-) Tylko troche nie mam czasu - widzisz -
- nawet Heretic'a 2 wczesniej nie mialem kiedy poszukac...

> Powaznie? :) OK - wierze :)
 Coz... Nie wszystkie gry maja fajne !

> Wiem :) - ale Carmack zmienil nazwe
 :)

> Tyle ze jest sie na fatalnej pozycji jesli chodzi o gre sieciowa -
> 640/480 15 fps = szybki zgon
 Wiesz... Ostatnio gralem z kumplem w Unreal'a; ja musialem przesiasc
sie na gorsza maszyne i obiecac, ze nie bede strzelal ;) Wygralem !
 No tak... Kumpel ostatnio gral (ale mnie ogrywal !) w Descent'a 2...

> Po wylaczeniu paru efektow nawet na 640/480. Tyle ze to jest wlasnie
> dowod na to co napisalem - nowe gry beda identycznie dzialaly na
> dzisiejszych akceleratorach. Jakos niespecjalnie mi sie to podoba ...
 A mi sie podoba to, ze gry ewoluja. Czekam na FPP, w ktorym na
scianach nie beda namalowane rurki, tylko beda to obiekty 3D. Ze faktura
sciany tez bedzie 3D. No i oczekuje ludzi na ulicach... Tlumu !!!

> A widzisz jakies inne wyjscie? Jakos nie zauwazylem zeby na V1 dalo
> sie grac w 800/600 :)
 No fakt... Sa pewne (obiektywne) powody... ;-)

> Vbasic jest bez watpienia wolniejszy od C - _jakiegokolwiek_ C. Skad
> Ci sie wzial ten VB? Niby Unreal'a w nim napisali???
 Yeap. W okolicach wakacji na stronie Unreal'a byly napisane
"przewidywania" - co jest jeszcze do zrobienia. Byly plany patch'y na
D3D,
na OpenGL'a, na Rush'a. Napisali rowniez, ze maja zamiar wymienic caly
kod
programu z Basic'a na C (pisali cos o polowie kodu...).
 Coz... Mysle, ze 219 moze miec juz niewiele (0%) zawartosci napisanej
w Basic'u. No chyba ze sie myle...

> Ty mowisz o pracy _jednej_ osoby a nie _zespolu_. Nad czyms takim jest
> trudno zapanowac nawet przy jezyku wyzszego poziomu - w assemblerze to
> bylby koszmar
 Fakt. Ostre rygory...

> Masz bardzo dziwne podejscie do programowania - problemy wynikaja z
> _wielkosci_ zrodel a nie z tego czy funcja robila czy nie robila to co
> miala robic.
 Okay - roznica pogladow. Po to bylo programowanie strukturalne, po to
jest teraz (miedzy innymi) programowanie obiektowe. Dziele program na
podstawowe funkcje - i pisze je praktycznie niezaleznie. Musze
oczywiscie pilnowac jeszcze przede wszystkim stosu - w przypadku
kompilatorow C jest to mimo wszystko bardzo wazna sprawa...
 Jedno jest pewne - pisanie w assemblerze calego programu - to juz
przeszlosc. Ale - milo powspominac i pomarzyc... Wiadomo Unreal bylby
pisany przez 10 lat ale mysle, ze 2x wiecej fps'ow daloby sie
uzyskac... ;-)

> I jak myslisz - ile gier bedzie z czegos takiego korzystalo w
> najblizszym czasie? Bo ja jestem zdania ze zadna wiec przydatnosc
> takiego rozwiazania jest _zerowa_
 Ja tylko oczekuje, ze bede mial w giercach, przy opcjach graficznych
cos takiego: "Texture quality" (ok, zeby znowu nie rozpoczac klotni o
jakosc S3TC, ktora uwazam za bezpodstawna - "Texture resolution" ;):
 "Low", "Medium", "High", "Highest (requires S3TC compatible
hardware)"...

 BTW, Incoming. Nie widze roznicy miedzy Incoming z czy bez S3TC; okay,
brzydka jest linia horyzontu (brak antyaliasing'u) - ale kurczaki -
- niebo jest takie jak na Voodoo. Wg mnie - Voodoo "wygladza" scene
"bardziej" - mimo wszystko bardziej podoba mi sie Incoming (to - co
ponizej horyzontu ;) na Savage3D; horyzont jest "poschodkowany" - fakt.
A nad linia - jest ok !

> Tego to akurat nie musiales mi uswiadamiac.
 Sorki.
> Ja nadal jestem zdania ze
> aktualnie i w najblizszej przyszlosci S3TC nie znajdzie zastosowania.
 Licze na opcje j.w.

> Oj z ta plamka to bywa roznie - AFAIR to byly i takie z plamka 0.27.
> Zreszta w wypadku gier bedziesz mial najwyzej dodatkowego bilinear'a
> :)))))
 Yes. Ale - mozna sobie dolutowac wieksze kondensatory na karcie.
Efekt bedzie jeszcze silniejszy... ;-]
 Dosyc o monitorach ! Byly i z plamka 0.27, byly i z plamka 0.25.
14", 15". Czy wiesz, ze Hitachi do swoich duzych monitorow stosuje
maski o oczkach <0.2 ?

> Acha. To rozwiazuje problem. Tylko nadal pozostaje kwestia
> przydatnosci :)))
 Dosyc o S3TC.

> Chyba wiem o co chodzi - nie czytala ich kiedys "Kobieta pracujaca"?
> :)
 A pamietasz ? Ostatnio wydali je znowu. _Mam_je_wszystkie_!!!_ (piec
sztuk). I nawet je przeczytalem... Ubaw na calego... :-)))

> Ja nie gram "sieciowo" - ale i tak wole wyzsza rozdzielczosc o ile mam
> w niej przyzwoita ilosc fps. Do Unreal'a w 1024/768 i tak jedyna
> rozsadna koniguracja jest V2 SLI
 Aha - cos w tym jest... ;-) Ostatnio stwierdzilem, ze jednak nie bede
dokupywal Voodoo2 do SLI. Szkoda kasy. I tak musze kupic drugie 64MB...

> Powaznie? :)
 Zdecydowanie plec przeciwna ! :->

> I zrezygnowac z koprocesora?
 No tak... Pytanie: czy na PII tez jest "albo albo" ?

> No wlasnie ...
 Na razie...

> Nope - ale moge je sciagnac. Mysle ze od S3 rowniez daloby sie je
> uzyskac. W wypadku Matrox'a nie ma z tym wiekszych klopotow
 No wiec - tu jestem zly na S3. Trudno sie z nimi skontaktowac...
Juz dwa razy staralem sie o SDK3.0... I nic. Chyba napisze im poczte,
ze jest to automat - powiedzmy raz dziennie, ktory bedzie czekal
na odpowiedz...

> _Srednio_ 25 fps :) Nie zapominaj o tym :)
 Zgodze sie na 20 fps przez krotkie chwile... :-O

> O ile bedzie taki :)
 No co ty ???

> Pliiiiz -ograniczmy sie :) Na ten post odpowiadalem ponad godzine!
 Mi to zajmuje jakies pol dnia. No - tylko jeszcze musze popracowac !!!
 Chyba sie staram ? ;-)

                             M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl