Re: Savage3D vs. reszta swiata ;-)

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 20 Nov 1998 - 21:42:25 MET

On Fri, 20 Nov 1998 15:35:35 +0100, Mariusz Jaworski
<genesis_at_bonair.waw.pl> wrote:

>Heja !
<ciach>
> Hercules wypuscil karte oparta na Trio3D. A co do jakosci ?
>Well... Mam jakies no-name. Kupowalem z mysla o wylutowywaniu
>filtrow na wyjsciu. Po zamontowaniu i uruchomieniu... zrezygnowalem.

Tak dobrze bylo czy az tak zle? :)

> BTW, moze ktos "to" chce ? ;-)

Ja napewno nie :)

> Aha - no tak - to Trio3D Hercules'a widzialem na gieldzie za 170PLN.
>Moj kosztowal 140PLN...

Ano racja - jest cos takiego. Ale w cenie Rivy wiec chyba nie jest to
najlepszy pomysl ...

<ciach>
> Mysle o tym. Ciagle. ;-) Tylko troche nie mam czasu - widzisz -
>- nawet Heretic'a 2 wczesniej nie mialem kiedy poszukac...

Zacznij prace na drugi etat :)

<ciach>
> Wiesz... Ostatnio gralem z kumplem w Unreal'a; ja musialem przesiasc
>sie na gorsza maszyne i obiecac, ze nie bede strzelal ;) Wygralem !

Bez strzelania? Jak to zrobiles? Zmarl z nudow? :))

<ciach>
> A mi sie podoba to, ze gry ewoluja.

Gdybyz jeszcze za ta ewolucja szla optymalizacja ...

> Czekam na FPP, w ktorym na
>scianach nie beda namalowane rurki, tylko beda to obiekty 3D. Ze faktura
>sciany tez bedzie 3D. No i oczekuje ludzi na ulicach... Tlumu !!!

Do tego to Ci nie sa potrzebne gry :) Co do gier - mysle ze jeszcze
chwile trzeba bedzie na to poczekac. Ja szczerze mowiac wolalbym zeby
gry byly bardziej grywalne zamiast coraz ladniejsze ...

> No fakt... Sa pewne (obiektywne) powody... ;-)

No wlasnie :)

> Yeap. W okolicach wakacji na stronie Unreal'a byly napisane
>"przewidywania" - co jest jeszcze do zrobienia. Byly plany patch'y na
>D3D,
>na OpenGL'a, na Rush'a. Napisali rowniez, ze maja zamiar wymienic caly
>kod
>programu z Basic'a na C (pisali cos o polowie kodu...).

Jesli to prawda to stracilem caly szacunek dla nich. Zeby pisac gre w
VBasicu ... Chyba juz nic mnie nie zdziwi

> Coz... Mysle, ze 219 moze miec juz niewiele (0%) zawartosci napisanej
>w Basic'u. No chyba ze sie myle...

Jakos nie zauwazylem zeby wplynelo to jakos na szybkosc - a powinno. O
kodzie VBasic'a mozna powiedziec wiele ale napewno nie to ze jest
szybki

> Fakt. Ostre rygory...

Czasami nawet bardzo ...

> Okay - roznica pogladow. Po to bylo programowanie strukturalne, po to
>jest teraz (miedzy innymi) programowanie obiektowe. Dziele program na
>podstawowe funkcje - i pisze je praktycznie niezaleznie.

Ale piszesz _sam_. Problemem jest praca w zespole - wszystkie moduly
pisane przez ludzi o zupelnie innym stylu programowania trzeba
polaczyc w calosc - i tu zaczynaja sie schody ...

> Musze
>oczywiscie pilnowac jeszcze przede wszystkim stosu - w przypadku
>kompilatorow C jest to mimo wszystko bardzo wazna sprawa...
> Jedno jest pewne - pisanie w assemblerze calego programu - to juz
>przeszlosc. Ale - milo powspominac i pomarzyc... Wiadomo Unreal bylby
>pisany przez 10 lat ale mysle, ze 2x wiecej fps'ow daloby sie
>uzyskac... ;-)

No coz czesc procedur nadal pisuje sie w assemblerze - te ktore sa
odpowiedzialne za fragmenty krytyczne predkosciowo. Ale ja nawet sie
ciesze z tego ze juz sie nie pisuje wszystkiego w assemblerze - co
prawda nie da sie w jezykach wyzszego rzedu osiagnac takiej szybkosci
ale kod powstaje szybciej i jest czas na jego optymalizacje. Tyle ze
ostatnio i optymalizacja podupada ...

> Ja tylko oczekuje, ze bede mial w giercach, przy opcjach graficznych
>cos takiego: "Texture quality" (ok, zeby znowu nie rozpoczac klotni o
>jakosc S3TC, ktora uwazam za bezpodstawna - "Texture resolution" ;):
> "Low", "Medium", "High", "Highest (requires S3TC compatible
>hardware)"...

Pazywiom, uwidim :) Ja nie mam nic przeciwko - zobaczymy co powiedza
developerzy :)

> BTW, Incoming. Nie widze roznicy miedzy Incoming z czy bez S3TC; okay,
>brzydka jest linia horyzontu (brak antyaliasing'u) - ale kurczaki -
>- niebo jest takie jak na Voodoo. Wg mnie - Voodoo "wygladza" scene
>"bardziej" - mimo wszystko bardziej podoba mi sie Incoming (to - co
>ponizej horyzontu ;) na Savage3D; horyzont jest "poschodkowany" - fakt.
>A nad linia - jest ok !

No coz - moze to kwestia wiekszego monitora. Ja to widze - inni
rowniez. Co prawda nie zgadzam sie w pelni ztestem Savage'a w ostatnim
Chipie ale zgadzam sie z ocena obrazu - cyt. : "Uzyskany obraz sprawia
wrazenie ogladanego przez szybe pokryta stala, kropkowana faktura". Ja
odbieralem to dokladnie tak samo

> A pamietasz ? Ostatnio wydali je znowu. _Mam_je_wszystkie_!!!_ (piec
>sztuk). I nawet je przeczytalem... Ubaw na calego... :-)))

Zaraz, jak to mu bylo ... Jakos na "M" chyba ... Mikolajek? A
Kwiatkowska swietnie to czytala :)

<ciach>
> Aha - cos w tym jest... ;-) Ostatnio stwierdzilem, ze jednak nie bede
>dokupywal Voodoo2 do SLI. Szkoda kasy. I tak musze kupic drugie 64MB...

To cos jak ja :) Gdyby nie to ze glide jeszcze sie twardo trzyma to
niewykluczone ze nawet pierwsza bym sprzedal :)

> Zdecydowanie plec przeciwna ! :->

Przeciwna do czego? ;)))

> No tak... Pytanie: czy na PII tez jest "albo albo" ?

Zawsze jest "albo albo" - korzystaja z tych samych rejestrow

> No wiec - tu jestem zly na S3. Trudno sie z nimi skontaktowac...
>Juz dwa razy staralem sie o SDK3.0... I nic. Chyba napisze im poczte,
>ze jest to automat - powiedzmy raz dziennie, ktory bedzie czekal
>na odpowiedz...

Myslisz ze sie tym przejma? Raczej nie sadze ...

> Zgodze sie na 20 fps przez krotkie chwile... :-O

Na zmiane z 10 i 40 fps :)

<ciach>
> No co ty ???

No coz - jaki jest teraz najszybszy pecet? :)

> Mi to zajmuje jakies pol dnia. No - tylko jeszcze musze popracowac !!!

Tyle ze ja na posty odpowiadam w domu - w pracy pracuje :)))

> Chyba sie staram ? ;-)

Ujdzie :)

> M.
>Mariusz Jaworski