I/O problem

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Thu 19 Nov 1998 - 20:44:46 MET

miron2 wrote:

 m> Mam male pytanie, czy ktos spotkal sie z problemem zainstalowania
 m> 3 lub 4 urzadzen (E)IDE, na plycie 486 z karta I/O na pokladzie (wyjscie na
 m> jedna tasiemke - czyli np. dwa HDD), czy mozna dolozyc
 m> w slot karte I/O i podlaczyc jeszcze jedno urzadzenie?

Można, ale jeśli w BIOSie płyty nie ma obsługi dwóch kontrolerów, to pod DOSem
nie obsłużysz w ten sposób dysków hardych. Ale ZIP Atapi czy CD-ROMy - bez
problemów.
Ogólnie, to możesz urządzeń IDE podpinać dość dużo - na tyle, na ile starczy Ci
przerwań i na ile pozwolą drivery urządzeń. Np. driver CD-ROMów SBIDE.SYS
dopuszcza 4 komplety adresów/przerwań, czyli możesz mieć 8 urządzeń IDE.
Pod Szklarnią jest jeszcze łatwiej - możesz praktycznie ustawić dowolne
parametry, ale pytanie, czy znajdziesz kontroler, który będzie działał (czytaj:
da się ustawić) z takimi parametrami.
Obecnie mam w swojej maszynie aktywne 3 kontrolery IDE: dwa na płycie (2xHDD i
ZIP Atapi) i jeden na SB16P&P - podpięte 2 CD-ROMy.

Dawno temu SB16 miał ustawiony kontroler IDE na secondary, na płycie 486 bez
własnego kontrolera i ze zwykłą kartą I/O jako primary - bez problemów. Nawet
LBA działało (BIOS już miał obsługę).

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl