Re: I/O problem

Autor: apix_at_kki.net.pl
Data: Sat 21 Nov 1998 - 21:29:53 MET

> miron2 wrote:
>
> m> Mam male pytanie, czy ktos spotkal sie z problemem zainstalowania
> m> 3 lub 4 urzadzen (E)IDE, na plycie 486 z karta I/O na pokladzie (wyjscie na
> m> jedna tasiemke - czyli np. dwa HDD), czy mozna dolozyc
> m> w slot karte I/O i podlaczyc jeszcze jedno urzadzenie?
>
> Mo na, ale je li w BIOSie p yty nie ma obs ugi dw˘ch kontroler˘w, to pod DOSem
> nie obs u ysz w ten spos˘b dysk˘w hardych.
mozna tylko trzeba w configu zainstalowac odpowiedni sterownik,
mozna go było sciągnąć z internetu od producenta kart na złącza
ISA I/O-IDE nazywało się to chyba EIDE.sys. Najlepiej znajdź
kartę kontrolera dysków EIDE na złączu ISA z możliwością
ustawienia przerwania IRQ15( opis zworki secondary ), pamietaj
aby były listki na karcie , często oszczędzano na listkach i
opornikach tak że sygnał nie dochodził do plyty, po oznaczeniu
kości kontrolera znajdziesz producentów kart kontrolerów , jeden z
nich będzie miał do swoich kart odpowiedni sterownik.
> [...]
> dopuszcza 4 komplety adres˘w/przerwa , czyli mo esz mie 8 urz dze IDE.
> Pod Szklarni jest jeszcze atwiej - mo esz praktycznie ustawi dowolne
> parametry, ale pytanie, czy znajdziesz kontroler, kt˘ry b dzie dzia a (czytaj:
> da si ustawi ) z takimi parametrami.
> Obecnie mam w swojej maszynie aktywne 3 kontrolery IDE: dwa na p ycie (2xHDD i
> ZIP Atapi) i jeden na SB16P&P - podpi te 2 CD-ROMy.
>
> Dawno temu SB16 mia ustawiony kontroler IDE na secondary, na p ycie 486 bez
> w asnego kontrolera i ze zwyk kart I/O jako primary - bez problem˘w. Nawet
w win95 wystarczy uaktywnić dowolny poprawny kontroler EIDE
(w konfig sys )istniejący na karcie dzwiekowej i podpiac do niej
dysk , usunac konflikty sprzetowe ustawiajac dodatkowy kanal
EIDE na np. przerwanie 12 i win95 powinien zainstalowac dysk bez
problemu

                                                apix

--
Wyslano za posrednictwem bezplatnego serwera KKI
Krakowski Komercyjny Internet - http://www.kki.net.pl