Re: Piętnuję wszystkich złodzieji oprogram owania

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 15 Nov 1998 - 01:11:54 MET

On Sat, 14 Nov 1998 23:08:14 GMT, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk
<qrczak_at_knm.org.pl> wrote:

>To, że trudno spotkać programy, które można dostać taniej od noœnika, na
>którym je dostajemy, więc nie ma sensu tego wymagać.

Co nie zmienia faktu ze nie sa darmowe. Darmowa jest licencja. Mozna
powiedziec ze Linux jest tanszym rozwiazaniem od Windows ale nie ze
jest za darmo. Rownie dobrze mozna stwierdzic ze Windows i Office
kupione w zestawie z komputerem sa za darmo

>Coœ za coœ. Jest to _nie gorzej_, niż w przypadku Windowsów, więc nie
>powinieneœ narzekać w tej sprawie.

Nie byloby zadnego problemu gdyby te dwa systemy byly rownie
funkcjonalne dla przecietnego uzytkownika - ale nie sa. Co by nie
mowic to jednak Linux jest troche bardziej skomplikowanym systemem od
Windows i ma nieco mniejsza oferte jesli chodzi o oprogramowanie.
Linux jest bez watpienia stabilniejszy i ma duzo wieksze mozliwosci
ale wymaga wiekszego wkladu pracy - a to jest cos co wielu ludzi od
niego odstrecza. W wypadku zastosowan rozrywkowych Linux jest mniej
wiecej na tym samym poziomie co OS/2 - czyli w zasadzie zadnym

>Po pierwsze, nie wciskam na siłę - jeœli argument cenowy jest dla kogoœ
>niewystarczajšcy i woli mimo wszystko płacić za Windowsy, to jego sprawa,

Problem nie polega na argumencie cenowym. Powtorze jeszcze raz - gdyby
Linux byl w pelni funkcjonalnym odpowiednikiem Windows to problem
piractwa bylby duzo nizszy. Ale poniewaz nie jest to jego cena nie ma
zadnego znaczenia

>nie mam nic przeciwko. Wydawało mi się, że w obliczu narzekania na wysokie
>ceny programów cena Linuxa jest jego istotnym atutem...

j.w. Niewykluczone ze za jakis czas Linux stanie sie _realna_
alternatywa dla Windows - i wtedy jego cena moze bedzie miala jakis
wplyw. Tyle ze oprogramowanie w wielu wypadkach nadal bedzie kosztowne
wiec problem piractwa nie zniknie nigdy

>Po drugie, używam Linuxa nie tylko dlatego, że jest darmowy.

Domyslam sie. Moge Cie zapewnic ze wielu ludzi uzywa Windows rowniez
nie dlatego ze jest on stabilny i szybki (to jest zart jakbys nie
wiedzial :)

Pozdrowienia

Vindex