Re: Skladam mocny komputer, zerknijcie/skrytykujcie/podpowiedzcie

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 23:40:25 MET

On Fri, 13 Nov 1998 14:01:29 +0100, Mariusz Jaworski
<genesis_at_bonair.waw.pl> wrote:

>Hej ! Tez sie wypowiem.

> Domowy ? Przez dwa lata bez zmian ?
> Z cala pewnoscia Asus - odmiana P2B ze SCSI.

A po co do domowego komputera SCSI? Po to zeby cene podbic??
Mozna wziasc to plyte jak ktos chce miec CD SCSI, nagrywarke lub
skanner SCSI

> Neeeeeee. PII/400. Tez chodzi na 450MHz (448).

I kosztuje 3 razy tyle co Celeron. IMHO Celeron bedzie duzo lepszym
rozwiazaniem - jak bedzie mial szczescie to pojdzie mu na 463

To juz lepiej 1 * 128 MB. Roznica w cenie niewielka a zostaje miejsce
na rozszerzenie

> A ViewSonic ma Trinitron'a ? Bo jesli nie to Sony a jesli ma - to
>nie wiem...

Bron Boze Sony. ViewSonic jest OK - ew. moglby byc Panasonic PanaFlat

> Ok. Ja oczywiscie wolalbym Seagate 10000rpm (Cheetach) ale IBM -
>- to marka... No i trzeba uwazac na temperature. Seagate - parza a
>o IBM nie wiem...

J.w. SCSI a zwlaszcza Cheetah do komputera domowego to bezsens -
kosztuje fortune a prawie nic nie wnosi. Ten IBM jest duzo lepszym
rozwiazaniem

> Nie znam sie na modemach; staram sie ograniczac koszty utrzymania
>domu...

USR jest duzo pewniejszym rozwiazaniem - byle to byla wersja V90 lub
z mozliwoscia upgrade'u do V90

> Mam Enlight'a Midi; zaleta ? 4 bay'e na 5.25" !

Tu popieram - nie dla tych miejsc ale Enlight'y sa porzadne

Jesli ATAPI to raczej Asus x40 - mniej z nimi klopotow. Wsrod x34
zdarza sie ostatnio duzo felernych egzemplarzy.

Jesli do pracy to ok. Jesli do gier ew. grafiki 3D to na dzien
dzisiejszy TNT - najlepiej Elsa Erazor 2 (w koncu limit cenowy nie byl
niski :)

Ujdzie :)

Raczej SB Live ew. Diamond Monster Sound'a MX300 (o ile pojawi sie do
tego czasu :)

> Okay. Wolalbym lasera ale do domu...

Do omu tez moze byc laser. Chyba ze koniecznie mu zalezy na wydrukach
kolorowych ew. malo drukuje. HP moze byc

> Mysz - zdecydowanie Logitech'a. Klawiatura ergo ? Kamikadze !
>Jesli "ergo" - to podstawka pod nadgarstki - to ok; jesli "ergo"
>to klawiatura polamana na dwa - to zgroza.

I tu sie w pelni zgadzam :)

> Yes !!! Czy ktos wie, gdzie kupic takie cos do Enlight'a ? Z
>wyjsciem sygnalu o obrotach ?

Wyciagnac z Aptivy? :)))) U mnie wlasnie 2 takie z Aptivy chodza :)

> A czemu nie 1.2MB ? (<- just kidding).
> Do domu - przydalby sie ZIP (lub LS120); warto czasami zabezpieczyc
>dokumenty...

Jesli ZIP to zewnetrzny - najlepiej PLUS. Dobre rozwiazanie do
przenoszenia danych. Do zabezpieczenia jest zawsze nagrywarka

Jak dolozysz drugie tyle ile napisales to czemu nie :)

> Pozdrawiam, milego weekendu.
> M.
>Mariusz Jaworski

Pozdrowienia