Re: Jaka drukarka atrament. kol. tania w eksploatacji???

Autor: Tomasz Wrona (twron_at_pg.gda.pl)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 23:36:53 MET

On Fri, 11 Sep 1998 20:49:06 GMT, pizarro_at_rhea.ids.pl (Przemyslaw
Pisarek ) wrote:

>2 tyg. temu zepsul mi sie Epson Stylus Color 500. Nie bede pisal o
>przejsciach w punkcie serwisowym (ci ludzie co tam pracuja nic nie
>wiedza i tylko ciagna kase od klientow), ale musze kupic szybko nowa
>drukarke. Tym razem nie Epsona, wydruki ma bardzo ladne, ale za jaka
>cene.
>Generalnie drukuje ok. 150 stron miesiecznie tekstu i kilka,
>kilkanascie stron w kolorze (>50% zapelnienia). Dlatego tez odpada
>laser - kolor jest za drogi.
>Jaka inna drukarke w cenie < 1000 zl mozecie mi polecic. Prosze o
>krotkie uzasadnienie.

> [...]
IMHO Canon BJ 4300 (600 zl) do ktoregoz powodzeniem mozna wkladac
tanie zbiorniki Pelikan lub Esselte (dobre podrobki) lub HP 690 c+
(taka posiadam) ze specjalnymi systemami podawania atramentu Esselte
(czarny) lub refile kolorowe.
HP ma bardzo dobra jakosc tekstu, dosc dobra grafiki (w porownaniu do
Epsona SC 600), Canon natomiast nieco gorszy tekst, ale chyba troche
lepsza grafike (bez fotokita) na zwyklym papierze. canon jest mniejszy
i zgrabniejszy, ale HP to drukarka pancerna i wytrzymala , nie boi sie
dlugiego druhowania, stosunkowo glosna jak na atramentowa.
Inne HP 720, 890, 1100 to niestety >1000 zl lub nowe zbiorniki
atramentu ktore nie maja swoich tanszych odpowiednikow wsrod innych
firm. Natomiast Lexmarki te ponize 800 zl maja slaba jakosc grafiki i
wcale nie najtansze koszty wydruki 1 strony. Od Lexmarka 1000 o niebo
lepszy jest Canon BJ250, ale i tak go nie polecam do czestego
drukowania. HP 400 to kicha i beznadzieja to samo 420

Dodac musze ze widzialem i testowalem wszystkie drukarki HP, wiekszosc
Canona lecz Lexmarka tylko ogladalem probki.

***** Piotr Wrona *****
e-mail: petcrow_at_friko5.onet.pl