Re: Viper330 a Fire Gl 1000 Pro-proszęo poradę

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 23:40:24 MET

On Fri, 13 Nov 1998 16:28:34 +0100, Mariusz Jaworski
<genesis_at_bonair.waw.pl> wrote:

>Hi.
<ciach>
> Nie.

No coz - takie jest Twoje zdanie. Moje jest inne

> Co do duzych tekstur - podobno Trespasser ?

Podobno. Trespasser przy 800/600 i maksymalnej jakosci/wielkosci
tekstur jest na V2 minimalnie wolniejszy od TNT. Te 5-7 fps to mit

> Tylko nie pisz o jakosci samej gry - mi sie tez nie podoba (mam
>demo i po 10 minutach juz do niego nie zajrze).

Ja skonczylem je pare razy tylko po to by porownac V2 i TNT - i tej
mitycznej roznicy nie zauwazylem

<ciach>
> Uuuups. Fakt. Wyniki testow potwierdzaja to co piszesz: 90MHz/125MHz -
>- tak mniej wiecej przdstawia sie wyzszosc Banshee nad Voodoo2.

Milo mi ze chociaz raz sie ze mna zgadzasz :) Jak tylko dopadne
Banshee na dluzej to postaram sie je przetestowac przy tej samej cz.
zegara

<ciach>
> No - ale ktos wczesniej napisal, ze szuka patch'a NFS na Banshee !
>On to juz chyba widzial Banshee ? A moze i nie...

Przejrzyj sobie posty tydzien wstecz - bylo mnostwo postow na temat
niechodzacego NFS3. I to stanowczo nie na Banshee ...

> Okay, z czasem (pewno nawet niedlugim) Banshee uzyska wysoki poziom
>kompatybilnosci z Voodoo2; ja jednak wole przeznaczyc slot AGP na cos,
>co z niego w pelni skorzysta !!!

Toz nikt Cie nie zmusza do kupowania tej karty :) Ja rowniez jej nie
kupie bo przy TNT/V2 nie ma to sensu - co wcale nie znaczy ze w wielu
wypadkach nie bedzie to najlepsze rozwiazanie

> Powazne pytanie: rzad wielkosci ceny Banshee ?

_Markowe_ SLI kosztuje dwa razy tyle co _markowe_ Banshee. Taka
roznica Cie przekonuje?

<ciach>
> Gdyb, gdyb, gdyb...
> Zgadzam sie. Kierunek zostal jednak wyznaczony...

Tylko kierunek dla kogo? Ilu developerow pojdzie w tym kierunku?

<ciach>
> No... dwie ?

To rzeczywiscie strasznie duzo :) Porownaj to do liczby nowych gier
korzystajacych z glide :)

> A czemu ma tak nie byc ? Bo tworcy beda mysleli o Banshee ?

I o V2, Rivie 128, kartach Rendition i innych. Jest ich jakby ciut
wiecej niz nowych kart. A napisanie gry tez chwile trwa

>Liczy sie efekt koncowy: ma byc szybko i efektownie. Dosyc mam juz
>nieskonczonych posadzek w grach FPP... A szybkosc gwarantuje karta...

+ procesor + pamiec. Na nowa jakosc bedziesz musial jeszcze troche
poczekac ...

<ciach>
> Czy "o_niebo" oznacza 10 "ciut"'ow ? ;-)

Wszystko zalezy od definicji "ciuta" ;))))

> Nie tylko gry sie robi w oparciu o DIME ale i karty ! i740 teksturuje
>tylko
>przez AGP...

i740 mial byc przykladem wydajnosci DIME - i jakos kiepsko mu to
wyszlo ...

> Pamietaj, ze z pamieci lokalnej trzeba jeszcze wyrzucac
>obraz
>na RAMDAC'a (no i jeszcze obsluga Z bufor'a ale to juz nie musi miec
>duzego znaczenia).

Ja o tym pamietam - tyle ze to nie ma prawie zadnego wplywu na
wydajnosc karty. W przeciwienstwie do szybkosci transferu procesor
graficzny -> pamiec karty

<ciach>
> Wszystko zalezy od wielkosci ekranu ! Jak masz 21"...

Ograniczeniem jest tylko rozdzielczosc monitora - nawet na 14" mozesz
zagrac w 1024/768. To nie jest news reader czy pulpit windows -
zwiekszenie rozdzielczosci nie wplywa na pogorszenie jakosci obrazu -
wrecz przeciwnie

> A nie uwazasz, ze najlepiej jest miec duze tekstury i 1024x768 w 32
>bitach ?

Najlepiej byc zdrowym i bogatym :) Przy stalej przepustowosci nie da
sie osiagnac wiekszych tekstur w wyzszej rozdzielczosci

>Bo w przypadku kart AGP nie widze problemu.

A ja widze - ograniczona przepustowosc AGP

> A Banshee - rzeczywiscie
>trzeba
>sobie darowac te 1024x768 i 32 bity; tekstury w koncu zajmuja miejsce...

Zwlaszcza ze Banshee nie ma 32 bitowych rozdzielczosci :) Ktos tu nie
odrobil lekcji :) FYI Shogo czy Blood 2 chodza na Banshee rownie
dobrze jak TNT

> DIME i szybkosc procesora to dwie rozne sprawy !

Zdaje sie masz klopoty ze zrozumieniem tego co napisalem. W momencie
gdy AGP staje sie bariera procesor i karta graficzna sie nudza. Jesli
masz watpliwosci dotyczace przepustowosci AGP to porownaj sobie wyniki
i740 przy AGP 66 MHz i np. 83 MHz - i wyciagnij wnioski

> Procesor daje
>wspolrzedne
>a DIME i procesor graficzny naklada tekstury ! Wlasnie odwrotnie: jesli
>AGP przestanie byc "gardlem" trzeba bedzie przyspieszac reszte !

AGP jeszcze dlugo bedzie waskim gardlem - AGP 4x jeszcze przez chwile
nie bedzie o kartach z niego korzystajacych nie wspominajac

> No dobra rok a nie pol roku (dwa "ciuty" ;).

Tylko ze za rok na rynku bedzie juz nowa generacja kart i te
dzisiejsze bedzie sie traktowac jak dzis i740 czy Rive 128

> Nie.

Twierdzisz ze nie jest? To poczytaj sobie wypowiedzi developerow i
zastanow sie czemu wydawali gry w glide ograniczajac sobie rynek
odbiorcow

> Podaj przyklad jakiejs nowej gierki, ktora chodzi tylko pod
>GLide'ami !

To przypomnij sobie ile czekales na porzadny patch do Unreal'a -
zakladajac ze te ktore sa teraz mozna nazwac dobrymi ...

<ciach>
> Incoming'owi wystarcza 8MB do tego aby grac w 1024x768x32 (sprawdzalem
>!!!),

Jak sprawdzales? Bajty liczyles? :)

>nie trzeba kompresowac tekstur; im wieksze tekstury, tym mniejsze
>znieksztalcenia obrazu; rozwiazanie jest proste...

Tyle ze te wieksze tekstury trzeba potem zmniejszac zeby zlikwidowac
znieksztalcenia. Zreszta na ten temat dyskusja sie juz toczyla - nie
mysle sie powtarzac ...

<ciach>
> No i co z tego ???

To z tego ze pamiec lokalna jest _duzo_ szybsza od DIME

> Po co mi 16MB skoro mam wydajne AGP i (musze to dodac, sory) kompresje
>tekstur ?

Wydajne? 4 razy wolniejsze od lokalnej pamieci na V2 to Twoim zdaniem
jest wydajne? A myslisz ze po co te nowe karty maja 16 czy 32 MB?
Porownaj sobie gdziekolwiek (chocby w 3DMark'u) roznice miedzy
pamiecia lokalna a DIME to moze zrozumiesz o co mi chodzi

<ciach>
> Wynika z tego tylko to ze w zyciu Unreal'a na Savage3D nie widziales.

Alez widzialem, widzialem. I nadal jestem tego samego zdania

> Ja wole na Savage3D. Zamiast 50fps daje mi 35fps (800x600, 16b.
>Voodoo2,
>32b. Savage3D) - okay - wolniej. Ale ladniej !

%0 fps na V2 przy 800/600? Przy jakim procesorze? I ile efektow
specjalnych typu volumetric light wylaczyles? Co to znaczy ladniej
skoro masz wylaczone najladniejsze efekty?

<ciach>
> A nie pisales gdzies, ze Banshee nie traci na tym, ze nie ma dwoch
>TexelFX w porownaniu do Voodoo2 ???

Jak chcesz mi przytaczac moje slowa to przynajmniej porzadnie je
przeczytaj. Napisalem ze dzieki wyzszemu zegarowi Banshee moze
dorownac V2 w niektorych grach korzystajacych z multitexturing'u. O
tym ze single pass multitexturing nie jest zaleta nie pisalem nigdzie.
A gdzie Ty widzisz analogie w wypadku TNT i Savage'a to juz jest dla
mnie wielka tajemnica

> A niby bardzo wazna wada Savage3D jest to, ze tego nie ma ???
> Brawo.

Masz racje - naleza Ci sie wielkie brawa za przekrecanie moich slow

> Co do S3TC - jesli zaczna pojawiac sie inne karty lub jesli S3 zaleje
>swiat
>swoim Savage3D - sytuacja moze sie zmienic...

Albo nie. Narazie sie nie zmienila a ja gdybac nie lubie

> Szybciej ? Wkrotce bede mogl sprawdzic Savage3D na SGRAM'ie 125MHz;
>zobaczymy... Czy Savage3D odstaje od TNT...

To porownaj jeszcze do TNT z SGRAM. Ciekawi mnie czemu testy
porownawcze TNT do Savage'a sa zawsze robione na podkreconym Savage'u
i niepodkreconym TNT. Jakby TNT nie dalo sie podciagnac ...

<ciach>
> A moze (set) ?

Co chcesz udowodnic? Zrob sobie testy Forsaken'a czy Turok'a to sam
sie przekonasz

<ciach>
> Wszystko zalezy od monitora (wielkosci).

Akurat. Do grania w 1024 wystarczy zwykla 14. Nie wprowadzaj ludzi w
blad

> A 30fps'ow i 50fps'ow bedzie
>wygladac tak samo...

Dopoki te srednie 30 fps nie spadnie do 15 fps a te 50 do 25. Wtedy
tez nie bedziesz widzial roznicy?

> Najlepszego, czesc (do domciu !!!).

Nawzajem :)

> M.