Re: Skladam mocny komputer, zerknijcie/skrytykujcie/podpowiedzcie

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 14:01:29 MET

Hej ! Tez sie wypowiem.

Ramirez wrote:
> 1. Płyta główna Abit BH6
 Domowy ? Przez dwa lata bez zmian ?
 Z cala pewnoscia Asus - odmiana P2B ze SCSI.
> 2. Procesor Intel Celeron 300A_at_450
 Neeeeeee. PII/400. Tez chodzi na 450MHz (448).
> 3. Pamięć 2x64 MB SD RAM 6-7 Ns
 Ja mam Hitachi 6ns. Ok.
> 4. Monitor : dobra 17" - ViewSonic PT 775 lub Sony 200PS
 A ViewSonic ma Trinitron'a ? Bo jesli nie to Sony a jesli ma - to
nie wiem...
> 5. Dysk twardy IBM DTTA 371010 10.1 GB
 Ok. Ja oczywiscie wolalbym Seagate 10000rpm (Cheetach) ale IBM -
- to marka... No i trzeba uwazac na temperature. Seagate - parza a
o IBM nie wiem...
> 6. Modem Zoltrix lub US Robotics (jeszcze nie wybralem konkretnie)
 Nie znam sie na modemach; staram sie ograniczac koszty utrzymania
domu...
> 7. Obudowa ATX Midi Tower
 Mam Enlight'a Midi; zaleta ? 4 bay'e na 5.25" !
> 8. CD Rom Asus x34
 A ja jestem za DVD ! Mam Hitachi GD2000. Zachowuje sie jak CDx18
(powiedzmy), za to filmy DVD robia wrazenie. Na kompie tej klasy
nie potrzebny jest sprzet do dekodowania DVD - wystarczy soft;
wazne, zeby karta grafiki miala TVout.
 Dodatkowo - tania nagrywarka (CDD3610). Bardzo milo jest moc
wypalic sobie plytke !
> 9. Karta grafiki AGP Matrox Millenium G200
 Good. Ewentualnie TNT, ewentualnie Savage3D; ten ostatni ma
wspomaganie DVD i Hercules (tzn. Commpol S.A.) lada dzien zacznie
sprzedawac Beast z DVD player'em (jak mysle wspomaganym przez
Savage3D).
 Jak juz pisalem - VideoOUT jest (wg mnie) niezbedne...
> 10.Dopalacz Diamond Monster II 12 MB (ewentualniex2)
 To bedzie zawsze dobry pomysl ! Mimo wad Voodoo2 ciagle jest
najbardziej wydajna karta (SLI) 3D.
> 11.Karta dzwiekowa Diamond SImpact S90
 Nie znam sie na nowych kartach dzwiekowych (na PCI); dla mnie -
- albo byle SB albo karta muzyczna (jak np. EWS).
> 12.Drukarka HP 720
 Okay. Wolalbym lasera ale do domu...
> 13. Klawiatura i mysz Microsoft ergo
 Mysz - zdecydowanie Logitech'a. Klawiatura ergo ? Kamikadze !
Jesli "ergo" - to podstawka pod nadgarstki - to ok; jesli "ergo"
to klawiatura polamana na dwa - to zgroza.
> 14. Dodatkowy wentylator do obudowy
 Yes !!! Czy ktos wie, gdzie kupic takie cos do Enlight'a ? Z
wyjsciem sygnalu o obrotach ?
> 15. 1,44 FDD
 A czemu nie 1.2MB ? (<- just kidding).
 Do domu - przydalby sie ZIP (lub LS120); warto czasami zabezpieczyc
dokumenty...

> Czy zainwestowac w oryginalnego Xeona 450 Mhz ?
 Nie !!!
 Bez jaj ! Nie za drogie ???

> Dziekuje za wszelkie podpowiedzi i slowa krytyczne.
 Sorki, ze nie na wszystkie pytania odpowiedzialem sensownie i
zwiezle - ale tak mi jakos ostatnio pisanie przychodzi...

 Pozdrawiam, milego weekendu.
                             M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl