Re: Canon, Epson czy HP ?

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 08 Nov 1998 - 17:26:07 MET

On Wed, 28 Oct 1998, Michał Sikora wrote:

> [...]
>
> Z mojego punktu widzenia to jeśli potrzebujesz drukarki do wydruku
> fotografii
> i chcesz uzupełniać tysz metodą domową to raczej HP.
> Epson mimo że kusi lepszymi parametrami wydruku i niższą ceną tuszu (można
> do niego także kupic tusz nie oryginalny i jeszcze tańszy) wcale nie jest w
> eksploatacji taki COOL. Po pierwsze to ma specyficzny sposób zakładania
> zbiorniczka - źle to zrobisz to zniszczysz zbiorniczek i możesz go wyrzucić
> na
> śmietnik ( 100zł poszło). To że nie wymieniasz razem z tyszem głowicy wcale

No to chyba musisz byc wybitnie lewy zeby zle zalozyc zbiornik do
Epsona...

> zaletą, bo głowicę trzeba i tak co kilka zbiorniczków wymieniać żeby uzyskać
> druk
> dużej jakości ( taka wymiana około 300 zł) więc w końcowym rozrachunku
> wychodzi
> drożej.

Co ty bzdurzysz ? Moj kumpel poligraf wydrukowal na Epsonie 600 chyba juz
z 5 zestawow zbiornikow i dalej ma jakosc bezbledna...

> No i uzupełnianie to raczej zabawa dla szaleńców bo Epson ma elektronikę
> umiwszczoną pod zbiorniczkiem z tuszem a uzupełniony tysz lubi się wylewać.
> Pamiętaj tysz przewodzi więc ... poza tym czyszczenie drukarki które trzeba
> by
> zrobić tak czy siak nawet jak się jej nic nie stanie kosztuje 400 - 500 zł w
> zależności
> co trzeba było wymienić.

Nie mowimy tutaj o napelnianiu tylko o normalnej eksplotacji.

> Co do Canon'a to nie spotkałem się z nieorginalnymi zbiornikami z tuszem
> choć
> słyszałem że można je kupić. Uzupełnić się je pewnie da ale nie mam
> zbytniego
> doświadczenia z tymi drukarkami więc nic na ten temat pisał nie będę.
>
> Co do HP to nieorginalne tusze praktycznie są niedostępne ale są ! Natomiast
> zestawów do uzupełniania jest cała armia i to w dobrych cenach ( około 40 zł
> za czarny na 3 napełnienia) poza tym jeśli nawet coś Ci się nie uda to i tak

[ cut]

> Z własnego doświadczenia polecałbym więc HP - model to już sam sobie wybierz
> w zależności od ceny/parametrów/potrzeb itp.

HA a ja ci powiem ze taki np. HP 690C Plus to sie do Epsona 600 nie umywa
a cene ma podobna. FAcet chce drukowac fotografie tak ? Wiec po kij ma
kupowac drukarke, ktora jest przeznaczona przede wszystkim do szybkiego
druku, a nie druku wysokiej jakosci ? Dla zasady ze wszyscy kupuja HP to
ja tez kupie ?

> Acha, przy uzupełnianiu nie kupuj polskiego tuszu bo to kasa wyrzucona w
> błoto,
> lepiej dać kilka złotych więcej i kupić np. Pelikana czy coś zachodniego.

A ja ci powiem NIE KUPUJ W OGOLE ZESTAWOW DO NAPELNIANIA. Jedyna drukarka
ktora napelnialem byl HP 520. Po tym jak prawie caly tusz sie wlal do
srodka drukarki to salem sobie siana teraz kupuje oryginalne zbiorniczki i
jest git.

************************************ jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl
                                     Tomasz Jarnot, tel. 0602 175699

                          TELNET IN PEACE ...