Re: Canon, Epson czy HP ?

Autor: Tomasz Wrona (twron_at_pg.gda.pl)
Data: Tue 17 Nov 1998 - 12:22:41 MET

On Wed, 28 Oct 1998 09:24:33 +0100, "Michał Sikora"
<mikeskr_at_kki.net.pl> wrote:

> [...]
>do niego także kupic tusz nie oryginalny i jeszcze tańszy) wcale nie jest w
>eksploatacji taki COOL. Po pierwsze to ma specyficzny sposób zakładania
>zbiorniczka - źle to zrobisz to zniszczysz zbiorniczek i możesz go wyrzucić
>na
>śmietnik ( 100zł poszło). To że nie wymieniasz razem z tyszem głowicy wcale
>nie jest
>zaletą, bo głowicę trzeba i tak co kilka zbiorniczków wymieniać żeby uzyskać
>druk
>dużej jakości ( taka wymiana około 300 zł) więc w końcowym rozrachunku
Chorendalna bzdura.
Primo jesli chodzi o latwosc zakladania zbiorniczko i ich ewentualna
utrate to latwiej jest skopac je w HP (sam juz zalatwilem 2 czarne)
od czestego wymieniania na photo kita.
Secundo Jakosc Epsona w wydrukach grafiki w tej klasie cenowej nie
powinna podlegac dysusji. IMHO nawet HP serii 890 i 700 nia dorownuja
(bez zbiornikow photo) Epsonowi 600. Zwlaszcza na zwyklm papierze.
W Epsonie zajezdzilem juz 4 kolorowe zbiorniki i 2 czarne i nic, ani
troche utraty jakosci.
>No i uzupełnianie to raczej zabawa dla szaleńców bo Epson ma elektronikę
>umiwszczoną pod zbiorniczkiem z tuszem a uzupełniony tysz lubi się wylewać.
>Pamiętaj tysz przewodzi więc ... poza tym czyszczenie drukarki które trzeba
>by
>zrobić tak czy siak nawet jak się jej nic nie stanie kosztuje 400 - 500 zł w
>zależności
>co trzeba było wymienić.
Jesli cos ma sie wylewac to w Packardach po napelnieniu zbiornikow "na
lewo"
Faktem jest, ze w 600 bardzo ciezko jest ponownie napelnic zbiornik.
Slyszalem natomiast od kolegow (choc jescze sam nie wyprobowalem) ze
sprawdzaja sie specjalne zewnetrzen refile firmy Esselte, ktore podaj
do zbiornika atrament przez rurke.
>Co do Canon'a to nie spotkałem się z nieorginalnymi zbiornikami z tuszem
>choć
>słyszałem że można je kupić. Uzupełnić się je pewnie da ale nie mam
>zbytniego
>doświadczenia z tymi drukarkami więc nic na ten temat pisał nie będę.
Sa, sa i to niedrogie. Chyba wlasnie w Canonach najbardzie oplaca sie
uzywac nieorginalnych materailo eksploatacyjnych.

>Co do HP to nieorginalne tusze praktycznie są niedostępne ale są ! Natomiast
>zestawów do uzupełniania jest cała armia i to w dobrych cenach ( około 40 zł
>za czarny na 3 napełnienia) poza tym jeśli nawet coś Ci się nie uda to i tak
>musiał
>bys dany zbiorniczek wyrzucić więc nie wiele trzacisz (znam takich co
>uzupełniają
>tusz strzykawką i tyszem Pelikan i nawet to działa). Poza tym elektronika
>jest na tylnej
>ściance drukarki więc w bezpiecznej odległości od zbiorniczka, pod nim jest
Ale elektronika w karetce jest bardzo wrazliwa i jak pisalem wyzej
sposb zakladania zbiornikow w HP moze spowodowac ich uszkodzenie.
>silnik i to dosyc dobrze osłonięty więc nic mu się nie stanie.
>Serwis HP jest moim zdaniem dobry i tańszy od konkurencji ( zwłaszcza
>Epson).
>Minusem jest tu drogi tusz orginalny ale zbiorniczek zawiera w sobie także
>głowicę więc zawsze masz wydruk dobrej jakości i w rozrachunku końcowym
>nie wygląda to tak źle.

>Z własnego doświadczenia polecałbym więc HP - model to już sam sobie wybierz
>w zależności od ceny/parametrów/potrzeb itp.
Jesli tylko do grafiki to jednak Epson SC 600 lub lepszy.

Na koniec. Mam Zarowno HP 690C - lepszy tekst, jak i Epson SC 600
-grafika rewelka.
Wujas ma HP890 tez niezla, ale IMHO za droga, tak jak wiekszosc nowych
HP zwlaszcza serii 700.

Pozdro

***** Piotr Wrona *****
e-mail: petcrow_at_friko5.onet.pl