Re: ZX Spectrum? Przecież to była zabawka!

Autor: Sergiusz Mitin (sergium_at_ld.onet.pl)
Data: Sat 07 Nov 1998 - 09:11:15 MET

>A możesz mi wskazać gdzie jest to uzasadnienie bo chyba mi umknęło. I
>jeszcze napisz co ma wspólnego jakość programu i programisty z
>piractwem komputerowym.

Mogę. Było to w wątku "Windows 98 PL + Office 97 PRO PL" z dnia 25.09.98.
rozpoczętym przez niejakiego CzekiSTĘ

>Bo to, że kradzież oprogramowania, z którego się utrzymuje jest mu nie
>na rękę jest logiczne. Ale to, że jest zadowolony mniejszym zarobkiem
>już nie.

A skąd wiesz że nie zapłaciłem za licencję albo nie dostałem ją od Chrisa w
prezencie?

>To co poniżej pochodzi z nowego Kodeksu Karnego.
>
>Kradzież programu
-----

>Art. 278
>
>§ 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,
>podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
>§ 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
>
>cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.
>§ 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca
>podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
> [...]

Kolego, cytujesz projekt nowelizacji KK za który mam nadzieję nikt zdrowy na
rozum nie będzie głosował. A Ty już proponujesz jego zastosowanie w
praktyce...
Według aktualnego stanu prawnego ściganie za naruszenia praw autorskich
odbywa się z oskarżenia prywatnego i przy tym proponowałbym się trzymać,
przynajmniej póki nowy KK nie stanie się PRAWEM.
Taka luźna uwaga: dlaczego wg. cytowanego projektu z całego grona praw
autorskich wydzielono tylko "program komputerowy"? Znaczy za program 5 lat
więzienia, a za pesenkę jedynie społeczne beeee?
No jasne, przecież żaden muzyk nie na tyle kasy co BG z M$ i nie kwalifikuje
się na to żeby rządzić w Polsce...

>Może być ale co to ma wspólnego z kradzieżą oprogramowania?

To była zamaskowana wycieczka osobista w adres zacnego obrońcy praw
autorskich Przemola, którego wycieczek osobistych (niezamaskowanych) w adres
mój i innych mam już serdecznie po dziurki w nosie.

Pozdrawiam.
Sergiusz Mitin
sergium_at_ld.onet.pl