Re: ZX Spectrum? Przecież to była zabawka!

Autor: Marcin Wieczorek (wieczor_at_polbox.com)
Data: Sat 07 Nov 1998 - 00:16:26 MET

"Sergiusz Mitin" <sergium_at_ld.onet.pl> napisał(a):
>To jest tylko Twoje zdanie przeciwko mojemu, z tym że ja swoje postarałem
>się jakoś uzasadnić...

A możesz mi wskazać gdzie jest to uzasadnienie bo chyba mi umknęło. I
jeszcze napisz co ma wspólnego jakość programu i programisty z
piractwem komputerowym.

>Jakie pytanie - taka odpowiedź: a skąd wiesz że jest inaczej?

Bo to, że kradzież oprogramowania, z którego się utrzymuje jest mu nie
na rękę jest logiczne. Ale to, że jest zadowolony mniejszym zarobkiem
już nie.

>Nie przestanę bo nie kradnę.
>Poczytaj sobie Kodeks Karny RP i jeszcze parę mądrych książek na temat co
>jest kradzieżą i nie staraj się być mądrzejszy od Sejmu, Senatu, prawa i
>sądu na raz.

To co poniżej pochodzi z nowego Kodeksu Karnego.

Kradzież programu

Art. 278

§ 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,
§ 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje

cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.
§ 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
wolności do roku.

Powyższe pochodzi ze strony:
http://www.kul.lublin.pl/~fajgiel/Paragraf/

>Opowiem taki amerykański dowcip:
>Siedzą kowboi a saloonie, patrzą przez okno i jeden drugiemu mówi: "Widzisz
>tamtego jezdźca? To jest niuchwytny Joe!"
>Ten drugi pyta: "Czyżby taki szybki, że nikt go nie może schwytać?"
>"A ktoby go chwytał..."

Może być ale co to ma wspólnego z kradzieżą oprogramowania?

--
Marcin Wieczorek ( T-1000 )
wieczor_at_polbox.com