Re: stary komputer i duży dysk

Autor: Pawel Swirek (swierk_at_SPAMERZY-TO-LAMERZY.student.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 06 Nov 1998 - 19:23:41 MET

On Thu, 5 Nov 1998 16:49:00 +0100 Piotr Frejowski <piotrf_at_kki.net.pl> wrote:
> Witam wszystkich

> Ostatnio modernizowałem komputer Optimus P-60, chodziło głównie o wymianę
> dysku na większy, chciałem zainstalować dysk Quantum EL 2,5 GB, w BIOS'e Ami
> jest opcja Logical Block, zainstalowałem dysk, ustawiłem Auto Confugure.
> Komputer wystartował ale po włączeniu fdiska mogłem użyć tylko 470 MB z
> niego. BIOS automatycznie wykrył dysk i pokazał że ma pojemność 2,5 GB. Jak
> sądzę to jest wina BIOS'u, który nie może obsłużyć go. Wiem że są takie
> programy które omijają Bios i pozwalają obsłużyć duże dyski. Może dokonać
> [...]

Czasem sie da, albo można inaczej:
1. zmienić płytę główną
2. Nie używać DOSu, czy Windozy, lecz Linuxa i problem z głowy (Linux nie
korzysta z BIOSu)
Można się bawić Disk Managerem, ale to zły pomysł. Te badziewia często są
niedopracowane i zostały tak zaprojektowane, żeby z niczym nie były
kompatybilne. Mało tego: jest to niezdejmowalne (jedyny sposób na pozbycie
się tego, to ubicie wszystkich partycji fdiskiem), a na dodatek często
zajmują miejsce w pamięci. Znajomy po tym badziewiu musiał kiedyś dysk
formatować (okazało się, że Disk Manager nie był kompatybilny z Windows).

--
Paweł Świrek  @KING_CRIM on IRC, IRC-admin @ Cracow.PL.EU.Kewl.Org   1
Mailto: swierk_at_student.uci.agh.edu.pl                                2