Re: K6/2 czy P II ???

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 06 Nov 1998 - 09:37:09 MET

On Wed, 04 Nov 1998 12:52:15 GMT, vindex_at_friko.onet.pl (Vindex) wrote:

>W jakich zastosowaniach K6 2 przegania C300A (bo o takim

Podkręconego na pewno nie przegoni :) A w normalnej pracy, jeżeli
oba są na 300 MHz, to K6-2 ma spore szanse być nieco szybszym np.
w Wordzie, PowerPoincie, WinAMPie... W reszcie zastosowań będzie
mniej więcej na poziomie C300A.

>rozmawialismy)? Z moich testow wynikalo ze C333_at_416 w _zadnym_
>zastosowaniu (pomijajac serwer - ale ja takiego w domu nie mam :) nie
>byl wolniejszy od P2 350. A nie sadze zeby K6 2 300 byl szybszy od P2
>350

Masz jeszcze K6-2 350, a za pół roku będzie K6-2 450 :) Ten będzie
na pewno szybszy od PII-350 :)

>Tu Ci nie pomoge - mam tylko CoolEdit'a Pro (cale szczescie ze go
>dostalem bo 400$ to jak dla mnie ciut duzo :). Jesli podasz mi
>jakiegos testowego wave'a to moge go sprawdzic

Testowego WAVa? ;) Już sam filtr FFT zajmuje ze 0.5 MB - to nieco
za dużo jak na moje łącze modemowe :) A do tego jeszcze WAVa...

>Ja widzialem - swojego czasu takie porownanie robil c't. Maksymalna
>roznica w testach wynosila 5% - to chyba nie jest za duzo?

BTW ciekawe jakie testy. Ale skoro 5% przy tej samej częstotliwości,
to jednak sporo. Niewiele więcej się zyskuje przy przeskokach o 50 MHz.

>To jakiego Ty kompilatora uzywasz????? 64 MB to troche malo na
>kompilator windziany - zwlaszcza jesli nie ma on korzystac z dysku.

Delphi 2.0. Nie korzystam z VCLa (piszę w WinAPI), więc kod jest
bardzo oszczędny, a biblioteki są tylko dwie :) (Messages i Windows).

>Ale nie az o tyle - chyba ze uzywasz NT server'a :)

NT 4.0 Server :) Workstation nie obsługuje niestety kilku jednoczesnych
połączeń przez RAS, a ja albo mam dwa modemy, albo modem i null-modem,
albo dwa null-modemy :) w zależności od tego, co robię.

>Taka grafika rusza pamiec - wiec i word'a rowniez

Ale Word dość dobrze znosi obciążenie taką grafiką - obrabiałem
już dokumenty, które miały po 200 MB na dysku (głównie przez mnóstwo
wlinkowanych bitmap BMP) i Word specjalnie nawet nie zwalniał.

>Mozesz mi taki przykladowy dokument podeslac? (jesli nie jest wiekszy
>niz 0.5 MB)

OK, spróbuję.

>Na AT tez dziala? :)))

Działa na wszystkich komputerach, na których działa wymagany przez
niego system operacyjny (Windows 9x lub Windows NT). Więc 386 lub
lepszy :) .

BTW jedynym IMHO obecnie rozsądnym zastosowaniem dla AT jest albo
głupi terminal, albo obrazek na ścianę. Ja sobie z płyty AT zrobiłem
to drugie :)

>Jesli korzystasz z 32bitowego kompilatora to na czesci komputerow z
>oczywistych powodow go nie uruchomisz :)

Ta część jest tak znikoma i ma tak marginalne znaczenie na rynku,
że nie będę z tego powodu rozpaczał :) Od kilku miesięcy nie widziałem
na oczy działającego komputera gorszego od 386sx, a widziałem przez
ten czas ze 200 komputerów.

>To ty masz chyba motorek w rekach :) B.dobra maszynistka pisze
>300zn/min :)

Zaczynałem pisać na klawiaturach komputerów jeszcze w przedszkolu :)
Pamiętam, jak na ZX-81 chciałem wpisać KOT, ale zawsze po naciśnięciu
K wyskakiwało LIST ;) Teraz mam już sporą praktykę w pisaniu i całkiem
szybko mi to idzie.

>Owszem - ale poza biosem nie masz wplywu na oszczedzanie energii. A
>AFAIK to cos takiego jest zawsze aktywne

??? IMHO nie. U mnie w BIOSie notebooka jest cała sekcja Power
management i można zarządzanie energią całkowicie wyłączyć. Wtedy
działa jak normalny biurkowy komputer. Robiłem zresztą porównania
wydajności tego notebooka z innymi P100 w RC5 i wyszło, że przeciętny
biurkowy P100 ma 95 kkps, a mój notebook P100 ma 125 kkps :)

>To nie jest duza roznica? FYI K6 2 300 + V2 jest _2_razy_szybsze.
>Zajrzyj chocby na strone Woja - tam masz duzy przeglad wynikow

Ale co mi da, że zamiast 50 fps będę miał 100 fps? Grać będzie się
minimalnie lepiej, a zamiast taniego K6-2 z Rivą będę musiał kupić
PII z jakąś kartą grafiki i do tego Voodoo 2.

>Owszem - ale mam komfort psychiczny :) Mam rowniez pewnosc ze kazdy
>komponent jaki kupie bedzie u mnie dzialal - czego w wypadku AMD nie
>moge byc pewien (patrz karty AGP 2x i AWE 64)

Karty AGPx2 pewnie będą działać jak się pojawią nowe drivery (i740
na początku też nie działało z MVP3, z teraz z MVP3CE podobno działa
bardzo ładnie), a AWE 64 działa na K6/K6-2 na pewno (i to nawet z tą
beznadziejną syntezą programową).

>To wszystko zalezy od definicji tragicznosci - dla mnie wyniki K6 2 w
>3DS'ie sa przynajmniej slabe w porownaniu z Intelem

A jakie są wyniki Cyrixa? :) Od dawna wiadomo, że 3DS jest domeną
Intela na platformie x86. BTW ciekawe, czy do 3DS kiedyś wbudują
3DNow! :)

--
Pozdrowienia,