Re: Wirus przez WWW jest mozliwy. Re: 25 sek. temu w Trojce o Win A Holiday

Autor: Baba Naga (babuszka_at_free.polbox.pl)
Data: Tue 03 Nov 1998 - 02:57:28 MET

Mon, 2 Nov 1998 08:53:30 +0100, Wojciech Giersz
<chektor_at_polsl.gliwice.pl> napisał(a):

>Nie ma takiej mozliwosci.

jest, wszystko zależy od tego JAK zawartość zinterpretuje czytnik a
także JAK użyje jej czytelnik

>Tak sie sklada,ze pod pojeciem "e-mail" rozumie
>sie przesylanie tekstu (rfc jakies tam). Wszystkie zalaczniki, cookiesy,
>ActiveXy i tym podobne bzdety nie kwalifikuja sie jako e-mail, a wlasnie
>jako zalacznik.

masz rację ... ale tylko w tym, że zalaczniki kwalifikują się jako
zalaczniki,

reszta nie jest prawdą, email to list elektroniczny w jakimś formacie,
najczęściej spotykanym, lecz nie jedynym jest plain/text, innym często
spotykanym jest html/text, w ogólności jest to przesyłka
multipart/alternative, której poszczególne części zawierają pocztę w
różnych alternatywnych formatach, jeszcze ogólniej poczta to sposób
przesyłania informacji, to co przesyłamy nazywamy pocztą tylko w tym
kontekście, zrozumiałe więc, że tradycyjne przesyłki multipart/mixed
zawierające załączniki też SĄ pocztą

>Proste?

jak widać proste ... ale ty o tym nie miałeś zielonego pojęcia

>Tak na marginesie - kto normalny do poczty uzywa
>przegladarki? I jeszcze jedno - nie zawsze plik exe uruchomiony
>automatycznie moze cos namieszac (np. u mnie - uzywam HP-UX i nie ma mowy,
>by sie cos skasowalo :) )

ta, szczególnie, że unixowy root w założeniach ma prawa wykraczające
poza zdrowy rozsądek, wystarczy wskazać nt, w którym nawet
administrator w założeniach nie ma praw do pewnych rzeczy

>Tak na marginesie - jedyna mozliwosc narobienia szkod plikiem tekstowym to
>umieszczenie w nim kodow sterujacych ANSI (np. przedefiniowanie klawisza)
>i wykonanie na nim czegos w stylu "type".

ale to po unixem bo w innych systemach nie ma już takich dziwactw,
kompletnym bezsensem jest by prostym wysłaniem tekstu na ekran dało
się zrobić z niego nieużyteczną sieczkę