Re: Wirus przez WWW jest mozliwy. Re: 25 sek. temu w Trojce o

Autor: Marcin 'Qrczak' Kowalczyk (qrczak_at_knm.org.pl)
Data: Tue 03 Nov 1998 - 09:22:19 MET

On Tue, 3 Nov 1998, Baba Naga wrote:

> ta, szczególnie, że unixowy root w założeniach ma prawa wykraczające
> poza zdrowy rozsądek,

Od tego jest. Normalnie się z konta roota nie korzysta.

> wystarczy wskazać nt, w którym nawet administrator w założeniach nie
> ma praw do pewnych rzeczy

I to jest właśnie błąd w założeniach. Odbierze się przypadkiem adminowi
prawa i system do reinstalacji.

> ale to po unixem bo w innych systemach nie ma już takich dziwactw,

Pod Linuxem (nie wiem, jak z innymi Unixami) nie ma senkwencji
przedefiniowującej klawiaturę. Jest tylko pod DOSem.

> kompletnym bezsensem jest by prostym wysłaniem tekstu na ekran dało
> się zrobić z niego nieużyteczną sieczkę

Porządny klient poczty nie przepuści znaków sterujących na ekran, a do
normalnego działania one są po prostu _bardzo wygodne_ (upraszczają
protokoły). Dzięki nim mam np. kolorowy prompt.

--
 __("<   Marcin Kowalczyk * qrczak_at_knm.org.pl http://qrczak.home.ml.org/