Problem z dyskiem Segate ST3850A - ludziska pomóżcie proszę!!!

Autor: Przemysław Ryk (fiku_at_friko4.onet.pl)
Data: Tue 03 Nov 1998 - 02:32:02 MET

Dzień dobry!

Mam stary już komputer i dość duży problem. Ale po kolei.

Komputer to Optimus, 486SX, płyta Classic PCI, 16 mb ram. Do tego podłączony dysk NEC'a 345 mb.
Ostatnio miałem możliwość wypożyczenia na czas nieokreślony dysku Segate ST3850A (1648 cyl, 16 head,
63 sect, pojemność 850,5 mb - dane spisane z obudowy dysku). Cały przeszczęśliwy (dla mnie każde 0,5
mb jest na wagę złota...) podpiąłem go do rzeczonego komputera, odpinając wcześniej dysk NEC'a.

I teraz zaczęły się schody. Otóż dysk nie chciał wystartować - był widziany przez BIOS, ale nie
ruszał dalej. W BIOS'ie musiałem zmienić następujące ustawienia w sekcji Advanced CMOS Setup:
IDE DMA Transfer Mode: Type F (dostępne są jeszcze: Disabled, Standard, Type B)
IDE Multiple Sector Mode: 32 b/s (dostępne są jeszcze: 1, 2, 4, 8, 16, 64 s/b)
IDE Translation Mode: LBA (dostępne są jeszcze: Auto, Std CHS, Ext CHS)

Niby wszystko w porządku. Dysk pracował, zainstalowałem na nim oprogramowanie. Po jakichś trzech
godzinach musiałem po raz kolejny przereseteować komputer. Jakież było moje zdziwienie, gdy komputer
wyświetlił informację o, iż "Nie znaleziono sektorów na dysku C". Jakikolwiek start Windows stał się
niemożliwy. Podejrzewam, że coś nie tak ustawiłem w BIOS. Pytanie tylko co?

Mam AmiBIOS z 1992 roku.

Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuję i proszę o przesłanie ich na priv - nie subskrybuję tej
grupy dyskusyjnej.

Przemysław "Maverick" Ryk
e-mail: fiku_at_friko4.onet.pl
           ostatecznie zrezygnowałem z kki