Re: WINDOWS 98 PL - KUPIE

Autor: Marek Oberman (pesk_at_pesk.org.pl)
Data: Thu 01 Oct 1998 - 14:56:08 MET DST

Pszemol napisał(a) w wiadomości: <6uv0te$hf0_at_h1.uw.edu.pl>...

>Gdybyś nie ukradł 3D Studio może kupiłbyś
>jakiś tańszy program innej firmy lub napisał
>sobie sam (za darmo).

Byles dzisiaj na spacerze? Chyba nie?
Jak wrocisz to ja juz skoncze sobie
pisac system operacyjny zebym nie
musial kupowac pirata w98. Przeciez
jak wszem i wobec wiadomo kazdy
uzytkownik komputera potrafi napisac
program do modelowania 3d i to
porownywalny do 3d studio czy Lightwave.

>To już jest śmieszne i żałosne. No chyba,
>że chcesz wychować dzieciaka na złodzieja.

Potrawisz wybiec mysla poza to co jest
napisane? Jesli nie to Ci pomoge.
Jesli mnie ineteresuje grafika, DTP i widze
w tym jakos swoja przyszlosc to jesli sie
teraz tego nie naucze to nic nie bede
umial, pojde na zasilek, a moj dzieciak
bedzie chodzil sfrustrowany bo na tylku
i kolanach bedzie mial laty a zamiast
plecaka reklamowke. Ono nie zrozumie,
ze nie ma pieniedzy i jesli ktos mu pokaze
"latwa i przyjemna" droge do zdobycia pieniedzy
to o ile bardziej bedzie podatne na takich
"dobroczyncow" niz dziecko, ktore ma zapewnione
godne dziecinstwo? Wlasnie z takich sytuacjach"
"rodza sie" mlodociani zlodzieje czy przestepcy
napadajacy na ludzi. Tylko, ze Ty chyba nie
wychodzisz z domu, a gazety znasz jedynie
z wystaw w kioskach.

Jesli dzieki swoim umiejetnoscia w przyszlosci
bede dobrze zarabial, to zapewniam Cie, ze moj
dzieciak bedzie mial soft legalny. Mysle, ze zyjemy
w okresie przejsciowym gdzie nasi rodzice niewiele
zarabiaja, bo powiedzmy pracuja w tej samej
firmie od 30 lat i nie ma tam widokow na rozwoj.

Natomiast my jesli bedziemy w czyms dobrzy
mamy szanse na naprawde dobra robote a
wtedy bedziemy mogli kupowac sobie i naszym
dzieciom soft legalny. One wychowaja sie juz
w czasach gdzie ich rodzicow bedzie stac na
kupienie legalnego windowsa czy nowej gry
raz na miesiac.

Wiec zanim napiszesz, ze cos jest smieszne
i zalosne to pomysl troche i spojrzyj dalej
niz poza koniec wlasnego nosa czy dzien
dzisiejszy.

>cena/wartość nie ma zupełnie znaczenia
>kradzież jest kradzieżą i z takimi fundamentami
>moralnymi nie odróżnisz nigdy zła od dobra.

Ja zawsze potrafie odroznic dobro od zla.
Jesli dzieciak 14 letni kradnie jogurt dla
hecy w spozywczym to jest to dla mnie
tylko jakis tam wystepek i nie widze
w tym czegos specjalnie starsznego,
oczywiscie jesli nie bedzie tego powtarzal
czy mylal o czyms powaznmiejszym.

Jesli ten sam dzieciak w raz z kolega
kradna samochody po nocach lub
stojac na czatach trzymaja palec na
spuscie to jest to dla mnie juz straszne.

Ty zapewne jednego i drugiego wsadzlbys
do poprawczaka i umiescil w jednym pokoju.

>Nie uszczęśliwiaj ich chłopie na siłę.
>To oni, autorzy dzieła, wyłącznie decydują jak go spożytkować.

Zdaje sie, ze cos na poczatku mowilem o spacerze...
Oni - autorzy tak....??? Nie nie oni autorzy tylko
dzial zjmujacy sie handlem i promocja i jak
w normalnej firmie sa nastawieni na jak najwyzszy
zysk i zainteresowanie swoim produktem kazdego
kto go wykorzysta do zarabiania pieniedzy a im zaplaci
za licencje. Wiec moze ja sam ich nie uszczesliwie
swoimi X * 300$ ale takich jak ja jest wiecej
i m.in. dzieki nawet malym odbiorca taka
firma zarabia pieniadze. Dla dobrej firmy kazdy
klient sie liczy i nawet jego kilka $ jest traktowane
jako dochod.

>Niestety komunizm wyrządził krzywdę w umysłach
>młodych ludzi jak Ty i niestety nie ma już dla was ratunku.
>Obyście tylko nigdy nie wychowywali dzieci!

Komunizm, madralo nie wyrzadzil zadnej krzywdy
w moim umysle, moze dlatego, ze moj ojciec o malo
nie wylecial z pracy za odmowe przyjecia czerwonej
legitymacji i absencje na pochodach 1-majowych.
Wiec przestan pieprzyc takie kawalki, tylko wczesniej
zapytaj na priva jaka opcje polityczna popieram i
w duchu jakiej zostalem wychowany.

--
Pozdrawiam
Marek Oberman