Re: TeleSzmaciarze i Urzad Antymonopolowy.

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Fri 31 Jul 1998 - 09:56:40 MET DST

Marek Tarnowski <taunus_at_zt.krakow.tpsa.pl> wrote:

>No widzisz, nie wszyscy w tepsie sa zadowoleni ze klient musi im nabluzgac soczysto ze nie dostal billingu z telefonu
>swojej babci.A to ze tepsa dostala ostatnio kilka fajnych prezentow, ktore pomniejszyly jej majatek o polawe to jest
>korzysc ?

co to za 'rezenty' ? bo o tym chyba nic nie wiem.

>Przeciez masz.

powaznie ? jakos nie zauwazylem. bo konkurencja jest na razie w komorkowcach.
zobacz jak pieknie spadaja ceny uslug, jak operatorzy sie bija o klienta,
przy jednoczesnym zapewnieniu dosyc wysokiej jakosci uslugi. zawsze mozna
sie wkurzyc, i w nastepnym miesiacu zmienic operatora.
w przypadku tele psa, w zasadzie tylko w niektorych miastach jest netia.
i to jedynie w niektorych dzielnicach. w pozostalych przypadkach moje
prawo wyboru to albo tele pies, albo nic.

>A ze inni operatorzy ktorzy istnieja na naszym rynku sa biedni i nie stac ich na postawienie budki
>telefonicznej to inna sprawa. Chcieli sie bawic w telefony to niech sie bawia.

moze biedni, moze nie. jak na razie inni (poza komorkowcami) operatorzy
nabijaja kabze tpsa, za transmisje miedzymiastowe.

>Aha to mam sobie kupic telewizor ktory mowi prawde, i jest 100% bezstronny w wypowiedziach?

znowu zwrociles uwage na skutek, a nie przyczyne. w tym przypadku wystarczy
dopuscic inne stacje telewizyjne, tak samo jak powinno sie dopuscic innych
operatorow sieci telefonicznych do transmisji miedzymiastowych.

>No nie na calym zachodzie (aha jest jeszcze wschod), po drugie Polska jest do nich 100 lat za murzynami i ich
>rozwiazania nie zawsze pasuja

rozwazamy przypadek telekomunikacji, i rozwiazania zachodnie u nas
bardzo dobrze pasuja.

> (przyklad wycofywania puszek aluminiowych w krajach wyzej rozwinietych, podczas gdy u
>nas hucznie sie to wprowadza, bo na zachodzie to maja...)

dziwisz sie ? tania, dopracowana technologia. polska to biedny kraj, wiec
lapie sie na tanie technologie. ale my to gadany o monopolu w telekomunikacji,
a nie o aluminiowych puszkach.

>Chlopie gdzie ty mieszkasz ze nie mozesz sie dodzwonic.

chocby z Lublina do Zamoscia. w zamosciu telefon jest u tele psa.
z lublina dzwonie komorkowcem, idzie. z telepsa ? moze 7dme wykrecenie
numeru poskutkuje, a moze i nie. tak jest tez z wieloma innymi miastami.
czy ty wiesz jak ciezko sie dodzwonic do Krakowa ? albo do Zabrza ?
niewazne czy z Lublina, czy z Warszawy sie dzwoni.
Chyba ze sie dzwoni przez komorke, wtedy sie daje. a wszystko dzieki
zapewnieniu przez panstwo monopolu na rzecz TPSA.

>Kurka... telefon mam korzystam naprawde duzo, ale jakos nie widze tych wszystkich zapchanych miedzymiastowych. A ze
>ktos sobie odlozy sluchawke albo nie ma zamiaru podnosic jej przez dluzsza chwile to nie znaczy ze tepsa nawala.

to tez sie zdaza. ale ja pisze o sytuacjach codziennych zwiazanych z TPSA,
a nie o sekretarkach o blond wlosach :))))

>No ale wtedy ci wszyscy pozostali beda darli morde ze to monopol kilku firm, jakas klika, a oni tez chca sie w to
>bawic. Nawet jeden wiecej powoduje duzo zamieszania.

wiem. ale to konieczne. potem po przekroczeniu masy krytycznej, malo kto
bedzie probowal wkroczyc na rynek, nie majac odpowiednio duzego zapasu
w kapitale wlasnym.

>A u nas ta cena to cena bylego ustroju, zacofania, nieudolnosci, pozostawionego w tragicznym stanie przemyslu... a

pozostawienie monopoli powoduje ZAMROZENIE tego stanu. odgorne decyzje
nic nie dadza, juz przerabialismy to przez dobrych kilkadziesiat lat.
dopuszczenie konkurencji z minimalna interwencja ze strony panstwa zawsze
dobrze robi. przyklad ? zachod. a u nas TPSA ma monopol ustanowiony do 2000
ktoregos tam.

>jaka jest twoja strona w kwestii aborcji?

pl.soc.religia :))))))))))) ale jesli jestes taki ciekawy, jestem przeciw.
          ale jestem tez przeciwny narzucaniu takiego pogladu komukolwiek,
          dlatego jestem przeciwny tez tzw. ustawie antyaborcyjnej.

>W takim razie zdegradujmy je jeszcze bardziej, rozkopmy to co sie jeszcze da rozkopaca fabryki musza tez przejsc na
>wlasnosc miast. Widzisz to OK?.

ty tez powinienes stac sie wlasnoscia miasta, i stawiac sie na
kazda prace interwencyjna :))))))))