Re: TeleSzmaciarze i Urzad Antymonopolowy.

Autor: Marek Tarnowski (taunus_at_zt.krakow.tpsa.pl)
Data: Fri 31 Jul 1998 - 09:36:44 MET DST

Grzegorz Szysz/lo wrote:

> w chwili obecnej mam powazne podejrzenia, czy TPSA cierpi, sadze ze korzysta
> z decyzji rzadowych.

No widzisz, nie wszyscy w tepsie sa zadowoleni ze klient musi im nabluzgac soczysto ze nie dostal billingu z telefonu
swojej babci.A to ze tepsa dostala ostatnio kilka fajnych prezentow, ktore pomniejszyly jej majatek o polawe to jest
korzysc ?

> tu mamy przypadek telekomunikacji. rzad chce, to niech kupuje dla
> wojska i szpitali wylacznie linie u TPSA. ale ja chce miec wolne prawo wyboru.

Przeciez masz. A ze inni operatorzy ktorzy istnieja na naszym rynku sa biedni i nie stac ich na postawienie budki
telefonicznej to inna sprawa. Chcieli sie bawic w telefony to niech sie bawia.

> to jest wlasnie efekt dzialania monopolu. jesli nie ma konkurencji,
> to klient i tak wykupi usluge, chocby byla byle jaka. bo jak nie wykupi
> tej uslugi, to nie wykupi zadnej.

Aha to mam sobie kupic telewizor ktory mowi prawde, i jest 100% bezstronny w wypowiedziach?

> jak na razie mamy TelePsa, oraz telefonie komorkowe. na zachodzie jakos
> sobie poradzili z telefonia, oferowana przez wiele firm. w polsce jak widac
> komorkowce i telefonia klasyczna jakos spokojnie wspolegzystuja.
> dobrze ze na teletransmisje radiowe tpsa nie ma monopolu, bo to bylby
> dopiero koszmar. a w tej chwili tpsa po prostu nie daje rady.
> nagminne jest to, ze lacza miedzymiastowe tpsa za zapchane, tak ze
> ciezko sie dodzwonic tpsa <-> tpsa, mimo ze z komorkowca do tpsa dodzwonic
> sie da. i to sa fakty na dzien dzisiejszy.

No nie na calym zachodzie (aha jest jeszcze wschod), po drugie Polska jest do nich 100 lat za murzynami i ich
rozwiazania nie zawsze pasuja (przyklad wycofywania puszek aluminiowych w krajach wyzej rozwinietych, podczas gdy u
nas hucznie sie to wprowadza, bo na zachodzie to maja...)Chlopie gdzie ty mieszkasz ze nie mozesz sie dodzwonic.
Kurka... telefon mam korzystam naprawde duzo, ale jakos nie widze tych wszystkich zapchanych miedzymiastowych. A ze
ktos sobie odlozy sluchawke albo nie ma zamiaru podnosic jej przez dluzsza chwile to nie znaczy ze tepsa nawala.

> az tysiace ? wystarczy ze ministerstwo wyda pozwolenie powiedzmy 4rem
> dostawcom,
> i na tym koniec. niech sie bija miedzy soba o klienta. i juz
> twoje tysiace maleja do cyfry CZTERY.

No ale wtedy ci wszyscy pozostali beda darli morde ze to monopol kilku firm, jakas klika, a oni tez chca sie w to
bawic. Nawet jeden wiecej powoduje duzo zamieszania.

> to jest cena postepu technologicznego. nie byloby z tym specjalnego problemu,
> lecz niestety firmy nie maja obowiazku tworzenia rzeczy w okreslonym
> standardzie. a jak jakas firma tworzy swoj standard branzowy, to nie ma
> obowiazku go udostepniac innym producentom. i wlasnie to tworzy
> haos w dziedzinie standardow komputerowych (i nie tylko), a nie to
> ze jest wielu roznych producentow sprzetu.
> jesli nie dopuscisz innych producentow do rynku, lub udlugodawcow do
> telekomunikacji, to tylko zamaskujesz skutek, nie leczac przyczyny.
> i to jest podstawowy powod do narzekania klientow.

A u nas ta cena to cena bylego ustroju, zacofania, nieudolnosci, pozostawionego w tragicznym stanie przemyslu... a
jaka jest twoja strona w kwestii aborcji?

> w miescie srodowisko i tak jest zdegradowane. jesli zas chodzi o brak
> przelotow do teletransmisji, wine za to ponosza glownie
> urzedy miast. w tej chwili wiekszosc kanalow kablowych jest wlasnoscia TPSA.
> czy to nie jest monopol ? czy owe kanaly nie powinny przejsc na wlasnosc miasta
> ?

W takim razie zdegradujmy je jeszcze bardziej, rozkopmy to co sie jeszcze da rozkopaca fabryki musza tez przejsc na
wlasnosc miast. Widzisz to OK?.