Re: Jaki sprzęcior ?????

Autor: rentier (rentier_at_kki.net.pl)
Data: Thu 30 Jul 1998 - 03:06:41 MET DST

Nie roszczę sobie w żadnym razie pretensji do jakiegokolwiek
rzeczoznawstwa.Moje opinie na temat Ph...105a są tylko i wyłącznie moimi
prywatnymi odczuciami.Ponadto podałem nazwę i nr. czasopisma(Chip 2/98)
gdzie testowano w miarę rzetelnie ponad 40 różnych monitorów-swoją drogą
oceniono tam 105a Philipsa b. wysoko

A co do Twojego pytania -to oczywiście odtwarzanie przez mikrofon
wyłączone,podłączony mikrofon zewnętrzny do karty dźwiękowej działa bez
zarzutu-z tym że pisałem że może to chodzić tylko o dany egzemplarz
monitora.
Co do pętania się pokręteł to nie wiem jak w innych monitorach ale akurat w
LG na zewnątrz są tylko dwa płaskie przyciski-sieć oraz wejście do
zaawansowanej regulacji-reszta jest niewidoczna pod spodem.
Niektóre z funkcji zaawansowanych powinny być jednak dostępne momentalnie
np:f-odświeżania(szczególnie gdy w zakładce refresh znajdujemy tylko
wartość:optymalna bez konkretyzacji ilościowej)
W monitorach z tzw sterowaniem cyfrowym wartości :f-odświeżania oraz
rozdzielczość dostępne są z reguły po naciśnięciu jednego przycisku na
monitorze.W przypadku np. Philipsa 105 potrzeba uruchamiać odrębną
aplikację,(dosyć łatwe w Windows trudniejsze w Dos-ie) a szybki dostęp do
tych wartości bez "wyskakiwania" z aktualnej aplikacji jest czasem
konieczny.
Rozwój komputera poprzez dołączanie coraz to nowych jego funkcji
np:radia,tv,odtwarzacza video i CD(home theatre w zasięgu wzroku) wymaga
także coraz lepszego źródła dźwięku.Dotyczy to także nowych gier
strategicznych,których autorzy też się przykładają do ich strony dźwiękowej
np:Age of Empires(mam nadzieję że podałem przykład gry w miarę
strategicznej)Dlatego montowanie głośników siłą rzeczy nie najwyższej
jakości,w dobrym i drogim monitorze ,moim zdaniem jest błędem.Oczywiście
można stwierdzić że nie muszę ich używać ale nikt chyba nie zaprzeczy że
dodatkowo podbijają cenę.
                                                     rentier_at_kki.net.pl
Ps Tak a propos pomiaru częstotliwości odświeżania, to służę-pozbawionym tej
możliwości od ręki-niewielkim programikiem(ok.30kb)który to robi szybko i w
miarę dokładnie.