Plyta glowna M570 - problem z karta muzyczna

Autor: HELAND (heland_at_polbox.com)
Data: Thu 30 Jul 1998 - 03:24:26 MET DST

Witam grupowiczow.

Jakies dwa miesiace temu zakupilem sobie i wymienilem plyte glowna na M570.
Jest to plyta posiadajaca jeden slot AGP, trzy sloty PCI i dwa sloty ISA,
oraz posiadajaca w sobie karte muzyczna SoundPRO. Z poczatku nie mialem
kabla z gniazdami do polaczenia tej karty, wiec wstawilem normalna karte
muzyczna i wszystko byloby O.K. gdyby nie to, ze sa tu tylko dwa sloty ISA -
a mam korzystajace z nich: modem, skaner i karte muzyczna. Na razie musialem
zrezygnowac ze skanera. Ostatnio jednak udalo mi sie dostac brakujacy
kabelek i
wielce ucieszony ze bede mogl ze wszystkiego korzystac wzialem sie za
montaz. Jakiez bylo moje rozczarowanie, jak wbudowana karta (z wavetable)
zaczela mi mid-y odgrywac tak, ze az ucho sie kurczylo - mimo, ze w opcjach
midi ustawilem softmidi - czyli wykorzystanie tego wavetable-a. Jeszcze tego
samego dnia wylaczylem spowrotem w bios-ie ta karte i wstawilem ta, co
wczesniej uzywalem. A teraz opis problemu:
Karta, ktora posiadam to zwykly ESS 1868, ale z nalozona subkarta "KORG
Super Sound Module" firmy Trust Multimedia. To zestawienie naprawde ladnie
gra mid-y - jest to zreszta normalny syntezator, tyle ze bez klawiszy i
dodatkowo karta ESS1868 posiada dodatkowa regulacjie wzmocnienia 'AuxB',
ktora ten KORG wykorzystuje. Niestety moj ESS 1868 jest ISA, a potrzebuje
karty najlepiej tez z chipsetem ESS - ale na PCI, zebym mogl na nia
przelozyc KORG-a. Czy cos takiego jest dostepne w sprzedazy, lub czy ktos ma
na zbyciu taka karte (moze lezy gdzies w kacie, bo kupil sobie lepsza) ?
Prosze o odpowiedz, najlepiej na priva.

Pozdrowienia z Helu
HELAND heland_at_polbox.com