Re: DVD.... no to jest ta revolucja?!

Autor: Phenomen (phenomen_at_kki.net.pl)
Data: Wed 15 Jul 1998 - 20:47:19 MET DST

> To jest płytka wielkości normalnego CD ale zapisywana (i odtwarzana)
> dwustronnie. Do tego jeszcze doszedł nowy system kompresji danych (zdaje
> się, że MPEG 4 albo i pięć) więc film spokojnie mieści się - w dodatku w
> kilku wersjach językowych i kilkunastu wersjach napisów.

No to fajnie... Ciekawe tylko ktora strefa ma jaki standard... bo ja
oczywiscie wolabym miec ntsc... w Polsce jak zwykle pewnie przyjmie
sie Pal.... niewiem dlaczego ,ale mam takie przeczucia...
Z drugiej strony gdzies przeczytalem ze cala europa,podobnie jak i
Japonia ,sa w jednej strefie.... moze to dobry znak :)

> Do tego mamy
> jeszcze śmiesznš funkcję (mamy albo i nie - ja widziałem pokaz
> demonstracyjny kiedy Thompson to wymyślił), któa w zależności od
> ustawionego wieku oglšdacza "wycina" "niepożšdane" sceny.

Raczej smieszna.... :)))
No bo na jakiej zasadzie to niby dziala.... jakis glupi program mialby
decydowac co moge ogladac a co nie... bezsens.... wszystko jest dla
ludzi :)

> No i co całe szczęście :)
> To zresztš była jedna z wielu wštpliwości dystrybutorów filmów - gdyby
> dało się je przegrywać kopia piracka byłaby nie do odróżnienia od
> oryginału.

zauwaz ze producenci to tylko nikly procent uzytkownikow tego
formatu.... Cala reszta bardzo by chciala miec mozliwosc zapisywania
np.filmu z wycieczki.... zdaje sie ze jestesmy skazani na aparaty
fotograficzne :(

pozdr

 Phenomen ...OO+-...
phenomen_at_kki.net.pl UIN /2746827/