Re: Cable Select

Autor: Artur Kamiński (kompas_at_optimus.wroc.pl)
Data: Fri 26 Jun 1998 - 15:15:05 MET DST

>Czym niby roznia sie te kable jesli wszystkie tasmy maja tyle samo
drutow.
>Czy dziala CS moim zdaniem zalezy od komputera i dyskow.
>Z eksperymentow ktore przeprowadzalem na swoim i nie tylko komputerze
>wynika, ze na sztywno musi byc ustawiny master na pierwszym dysku
>(tak jest w miom komputerze) trzy pozostale niezaleznie czy HDD czy CD
>mozna zostawic na CS.

Obejrzyj sobie kabel do flopa, a będziesz wiedział na czy polega Cable
Select - na zmianie kolejności kilku przewodów pomiędzy pierwszym a
drugim złączem. Złącze pierwsze to zawsze drive A:, a drugie zawsze
drive B:. Podobnie byłoby z HDD, na obu ustawione zworki CS, a wybór
Master-Slave odbywa się poprzez wpięcie odpowiedniego złącza z taśmy -
kontroler dysku (ten na dysku rzecz jasna!) sam to rozpozna.

Artek