Re: Sound Blaster 64 vs ESS Maestro

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 22 Jun 1998 - 22:56:24 MET DST

Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com> writes:

> Ale nawet jeśli rzeczywista wydajność ISY to 5 MB/s (czyli gdzieś 1/3
> maksymalnej teoretycznej), to dalej bez problemu powinna przenosić
> grubo ponad 6 kanałów dźwiękowych.

Tak. Tylko jesli zajmowalby sie tym CPU, to juz nic innego nie moglby
robic. Jesli nie procesor, to i tak nie wiadomo jak z takim obciazeniem
poradzi sobie mostek ISA-PCI, ciagnacy dane z RAMu. Przykladem moze
byc chipset Orion, ktory podobno mial z tym wielkie problemy. Nie wiem,
czy w przypadku mniejszych chipsetow ktos w ogole sie nad tym zastanawial.

> Problem może leżeć jeszcze gdzie indziej: po prostu obsługa poprzez
> PIO rzeczywiście mocno obciąża procesor, a obsługa DMA jest
> ograniczona ilością kanałów.

Tylko obsluga przez DMA na plycie. Gdyby karta potrafila sam robic DMA,
to nie byloby takich kombinacji.
Tyle ze na ISA z busmasterami moga byc klopoty - szczegolnie, jesli jest
ich wiecej niz 1.

> Tak naprawdę to PCI ma tylko dwie zalety w stosunku do ISY:
> zdecydowanie łatwiejszą konfigurację i mniejszy apetyt na
> zasoby sprzętowe.

Oraz mozliwosc pracy kilku busmasterow bez zadnych specjalnych kombinacji.

--
Krzysztof Halasa