Re: jeszcze microsoft

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 22 Jun 1998 - 22:11:13 MET DST

Mariusz Mroczkowski <Mariusz.Mroczkowski_at_p19.f84.n480.z2.fidonet.org> writes:

> No to chyba zapominasz czego dotyczyl temat:
> - _Roli_ Microsoftu w _upowszechnieniu_ dostepu do I-netu.

A pozniej takze tego, ze w USA kilka tysiecy osob mialo dostep do sieci,
i kiedy to bylo.

> Nie jest tak wazne _ile aktualnie osob korzysta/(lo)_ lecz jakie maja realne
> mozliwosci dostepu.

Niech bedzie.

> Jest rzecza oczywista, ze skoro MS ma absolutny priorytet na rynku
> w sprzedazy
> SO, to tym samym nie mozna pominac ani dyskredytowac roli jaka spelnil
> w "upowszechnieniu I-netu", zwlaszcza ze to dopiero postep technologiczny
> w tej
> dziedzinie (teleinformatycznym przekazie danych) warunkowal jego
> _upowszechnienie_,

Na tej samej zasadzie mozna by bylo napisac, ze "skoro Bliski Wschod
ma priorytet na rynku ropy naftowej, to nie mozna pominac roli jaka
spelnil w upowszechnieniu samolotow". Istotnie, pominac nie mozna.
Trudno jednak chyba twierdzic, ze robia tam najlepsze samoloty.

> a MS jako dostarczyciel software'u nie spoznil sie na
> "boom
> internetowy" - wrecz przeciwnie, stal sie jego wspoltworca.

Widac nasze zdania w tym temacie sie nieco roznia. Ale mam nadzieje,
ze nie uwazasz, ze to MS wymyslil Internet? To dobrze - sa tacy, ktorzy
mysla, ze to wlasnie MS.

> Dokladnie tak jak to wygladalo w Polsce...
> "Boom" rozpoczal sie po "rewolucji technologicznej" i uruchomieniu wielu
> osrodkow ISP.

Wielu... Piszesz tak, jakby jednego dnia nie bylo zadnego ISP, a nastepnego
bylo juz co najmniej po 1 w kazdym wiekszym miescie. A tu dziwnym trafem
bylo stopniowo - najpierw pojawil sie dostep na uczelniach, nastepnie
pojawil sie NASK i m.in. dostep komercyjny (chocby przez modem - komputery
bilbo i glownie ten drugi (sam?) w NASK), byl jeszcze przypadek Maloka BBS
Tyminskiego, ilosc providerow sie zwiekszala a ceny malaly. I dopiero
w ktoryms momencie pojawilo sie W95, IE itp.

Nie pamietasz juz moze takich obrazkow, gdzie ludzie uzywajac Windows 3.1
(glownie) oraz Trumpet Winsosk, korzystali z sieci (byly telnety do
czytania poczty i IRCowania, byl takze Gopher, Mosaic, pozniej Netscape)?
Nigdy nie widziales IRC czy Gophera pod W3.1?

Jak TPSA uruchomila 0202122 (co stalo sie chyba niedaleko w czasie od
wypuszczenia przez MS W95, ale nie pamietam dokladnie), to po prostu
nalezalo zmienic w Trumpecie numer z 6xxxxx na 0w202122.

Moze my nie w tym samym kraju mieszkalismy?

> Powszechny dostep w USA byl do AOL...

... ktory nie dawal dostepu do Internetu, podczas gdy byl on dostepny
w innych miejscach.

> Zastanow sie co piszesz...
> A co za roznica na jakim _sprzecie_ chodzi IE ?

???

> W win95 jest obsluga sieci po ISDN. Poszukaj sobie stringu "ISDN" w
> \Windows\Inf\

intrepid:~$ ls \Windows\Inf\
> Hmm, ^C
intrepid:~$ ls '\Windows\Inf\'
ls: \Windows\Inf\: No such file or directory

Chyba nie mam niczego takiego.

> BTW: - dostarczanie sterownikow do sprzetu, jest obowiazkiem producenta
> sprzetu...

??? Mozesz wyjasnic skad bierze sie ten _obowiazek_?

--
Krzysztof Halasa