Re: Sound Blaster 64 vs ESS Maestro

Autor: Bartek Nagorny (bnagorny_at_kk.kalisz.pl)
Data: Sat 20 Jun 1998 - 01:01:42 MET DST

Dnia Thu, 18 Jun 1998 13:00:04 GMT, wit_at_biuro.ertel.com.pl (Marcin
Witek) napisał:

> No przecie napisalem: dxinfo.exe

Na pewno nie tym. DXInfo takich rzeczy nie pokazuje. Moze pomylilo Ci
sie z DxView ?

> Na innych kartach slyszalem i nie bylo zadnych watpliwosci, a nawet jezeli
>ja mam drewniane ucho to chyba nie koniecznie inni ktorzy sluchali jej ze
>mna. POdejzewam ze problem jest gdzies indziej (moze cos zle zrobilem).

Na pewno. Blad w konfiguracji/okropnie stare drajwery.

>: do 10%. Za to wyczuwalna byla roznica w Quake'u 2 - Z dzwiekiem i bez
>: dzwieku : Ensoniq 0 fps, SB 3 fps. A Q2 korzysta z Direct Sound
> Wlasnie. Zalezy od procesora. Znaczy pewnie robi to softwareowo a ja
>bardzo lubie jak najwiecej robi hardware. Owszem Quake korzysta DS ale sam
>sobie mixuje dzwieki, nie korzysta z hw-mixingu na karcie.

Zamienilem swoja AWE32 na SB64PCI, ktora jak wiesz jest na Ensoniq'u.
Efekty jakie wydaje ta karta sa jakosciowo o 10 lat swietlnych dalej
od tych z awe32. A bank 4mb dla sb64pci jest na moje ucho lepszy niz 8
megowy na awe32/64...

>: Jak powiesz czym to napewno sprawdze. Ale biorac pod uwage wyniki
>: Quake'a i innych gier (np Incoming) akceleracja jest napewno.
> Ja sprawdzalem dxinfo.exe z DX5 SDK, mozna sie z niego duzo ciekawych
>zeczy dowiedziec.

To na pewno nie jest dxinfo - juz pisalem. Masz na mysli albo cos
innego z pakietu dxSDK, albo masz zmieniona nazwe tego EXEka.
DxInfo pokazuje tylko zainstalowane urzadzenia i wersje ich drajwerow.

>: wymagania - zwlaszcza te z A3D
> Znaczy te ktore robia duzo softwareowo - jak juz napisalem wole jak wiecej
>robi hardware.

I zaplacic za to 3-4 mln. wiecej ???? Dzieki.

>: procesor P2 333
> To by mowilo dlaczego masz mniejsze obciazenia.

Ja na byle ip225mmx w Quake2 mam mniejsze obciazenie procka /wiecej
fps/ na sb64pci przy wlaczonym wszystkim na full=wide /reverb, chorus
i rewelacyjny spatial/ niz na starej awe32.
To chyba mowi samo za siebie ??

A sprobuj uzyskac Aureal A3d na Maestro... ten dzwiek to potega. Teraz
na nowo mozna odkrywac rozne gry - Outlaws etc. nabieraja rozowych
kolorow :))

--
Bartek
bnagorny_at_kk.kalisz.pl