Re: AGFA Snap Scan 310

Autor: Bartłomiej Kosik (B.K.) (bartbk-xxxrated_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 19 Jun 1998 - 01:54:20 MET DST

Sebastian Stolarski napisał(a) w wiadomości:
<6T8i1.351$5R3.52481_at_news.tpnet.pl>...

>Marcin Steciak napisał(a) w wiadomoœci: <358d0e20.2406621_at_news.tpsa.pl>...

Napisz jakie są Twoje oczekiwania, tzn. do czego Ci potrzebny skanerek?

Ten cytowany pan nie wie o czym pisze albo się pomylił....

>Tydzien temu instalowalem u kolezanki ten skaner na SCSI i jest super !
>Nie jest on moze tani (okolo 800 zl.), ale AGFA robi (chyba) najlepsze
>skanery.

Ehm... WIDZIAŁ jakieś inne? AGFA do dzisaj sprzedaje SS 600 oparty na
Fluorescent daylight czego już by się nie odważył robić żaden inny producent
;-)) Więc nie przesadzajmy, marka nie jest jakością...

>Rozdzielczosc 600x300, interpolowana do 4800x4800, moze nie jest ona
>najwyzsza (komu potrzeba wiecej?),

Wiesz czym się różni 600x300 od 300x600? Nie podawaj błędnych danych... AGFA
SS 310 jest 300x600... Komu potrzeba więcej? Pewnie nikomu kto chce skanerek
do OCR i skanowania zdjątek do oglądania na monitorze.

> ale na pewno skaner ten jest duzo lepszy
>od tanich skanerow w okolicach 300-500 zl. (Primax, Mustek), ktore maja
>niby 1200x600 (9600x9600).

WIDZIAŁ jakieś inne? Czemu niby 1200x600? Tyle nie mają bo mają 600x1200

>Nie ma co nawet porownywac go z tanimi skanerami.
>Ma bogate oprogramowanie na 4 CD-ROM, polska wersje programu obslugi i OCR.
>Jak to mowia w tok-szok "naprawde warto" :))) W testach z CHIP'a 6/98 zajal
>on chyba druga pozycje.

Kto używa programów dostarczonych ze skanerem ;-)? A w tym hm, teście to
lepiej od niego wypadały właśnie Musteki, HP, Microtek, a napisali tam że
charakteryzuje się "przyzwoitą jakością otrzymywanego obrazu"., z czym się
można zgodzić... Pytam jeszcze raz... ILE widzałeś skanerów w życiu i iloma
się "bawiłeś"?

>Jezeli natomiast zalezy ci tylko na amatorskim skanowaniu "zdjec dla
>kolegow", to mozesz sie zastanowic nad jakims tanszym modelem np. Primax
>Colorado 4800 lub Mustek Scanmagic 4800P (obydwa za 340 zl.). Wszystko
>zalezy ile chcesz / masz na to przeznaczyc kasy.

No a teraz coś konstruktywnego.
SS 310 jest szybki
SS 310 jest duuuuużo za drogi jak na swoje osiągi jakościowe (IMHO)
SS 310 jest łatwy w użyciu prawie jak HP ze wskazaniem na HP (IMHO)
SS 310 daje przyzwoitą, co nie znaczy że dobrą, jakość obrazu, ale w 300 dpi
(dla mnie mało więc odpada).
Za cenę SS 310 można dostać coś lepszego jak przedłożysz JAKOŚĆ nad ŁATWOŚĆ
obsługi, albo chcesz wydać więcej PLN i nie rezygnować z łatwości obsługi
Jak chcesz wydać 1000 PLN na skanerek 300 dpi (co IMHO jest idiotyzmem) to
rozważ HP lub lepiej zastanów się nad UMAXem - zaoszczędzisz kasę, a sprzęt
lepszy. Jak chcesz skanerek 600 dpi i kasę w kieszeni również rozważ UMAXa i
Musteka 12000 P lu SP.
Oświadzczam że w/w i inne skanery używałem co najmniej przez 2-3 godziny
"walcząc" z instalacją, kalibracją, testując, sprawdzając, rozkręcając ;-)

>SebaStol

Pozdrawiam

--
====== Przy odpowiedzi usuń -xxxrated z mojego adresu =======