Re: Zoltrix 33600 - kupic czy nie ?

Autor: chmiel_at_ibmer.waw.pl
Data: Thu 18 Jun 1998 - 07:02:02 MET DST

On 1998-06-16 khc_at_intrepid.pm.waw.pl said:
>Wiesz co? Wez Ty juz nie przywoluj mi na mysl tego badziewia Active
>v32b, i nawet nie porownuj tego czegos z modemami. Akurat
>homogenizacja byla moim zdaniem ich jedyna zaleta. W kazdej sytuacji
>od sportkow to one byly lepsze (szybsze) wtedy, gdy nalezalo sie
>zawiesic na twardo i nie reagowac na zadne DTR lub DCD dropy czy
>inactivity timer. Nawet taki szmelc jak Escom magic 2400 V.42b
>potrafil takiego Active zawiesic. A jeszcze rozroznianie fax/data...

Wszystkie Active zainstalowane przeze mnie, ktore
automatycznie odbieraja telefony sa wewnetrzne.
Fakt, ze do moich Active nikt nie dzwonil ESCOM'em 2400
ale np.: Hayes'em 1200 tak. Nastepny fakt to to, ze nie dalo
sie zwiekszyc czasu oczekiwania na CONNECT aby kiepskie
polaczenia w trybie DATA nie zostaly zrzucone na fax przy
ustawieniu modemu w tryb rozrozniania FAX/DATA.
Natomiast nie zdarzylo mi sie dzwoniac do innych modemow
w BBS'ach aby mi sie cos zawiesilo poza jednym razem
kiedy laczylem sie z Zyxel'em (niekompatybilnosc V.42bis)
Zreszta ten problem z Escomem rowniez prawdopodobnie wynikal
z niekompatybilnosci V.42bis. Objawialo sie to nie zawieszeniem
sie modemu ale zawieszeniem transmisji (powtorki pakietu)
wiec nie czaruj bo w takiej sytuacji aby wydac polecenie
trzeba przejsc najpierw do trybu komend jakbys zapomnial!

>mu dzwonienia. Dziwne pewnie, ze odpowiedz z rozwiazaniem problemu
>dostalem z USR hotline po kilku godzinach od wyslania zapytania.
>Oczywiscie to rozwiazalo problem, wystarczylo wylaczyc ta funkcje
>nieopisanym w instrukcji rejestrem. Na Active nie bylo zadnej rady,
>poza wylaczaniem V.42 itp.

To jest fakt, ze poza zmianami wprowadzonymi do
firmware na podstawie wstepnych badan (do homologacji)
nie dalo sie wycisnac od producenta nastepnych modyfikacji
firmware z prostego powodu: _za_mala_sprzedaz_!
Z tym problemem spotkalem sie pozniej wielokrotnie wiec
w swiecie gospodarki rynkowej nie jest to cos niezwyklego,
ze firma uzaleznia poniesienie kosztow od przewidywanych
zyskow ...
USR sprzedajac drogo swoje sztandarowe modele moze sobie
pozwolic na wiele wiecej niz firma usilujaca wejsc dopiero
na rynek z nowa nieznana marka i nowym produktem.
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

Email:chmiel_at_ibmer.waw.pl
fax:UNIPROJEKT 48-22-673-11-67

Backup not found Abort,Retry,Ignore,Hangup?

Net-Tamer V 1.09 - Test Drive