Re: Zoltrix 33600 - kupic czy nie ?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 16 Jun 1998 - 02:44:39 MET DST

chmiel_at_ibmer.waw.pl writes:

> Dlatego postawilem znak zapytania bo byc moze
> byly to "Global Village". Jesli chodzi o Active
> to w/g mojego rozeznania juz ich sie nie sprowadza
> pomimo iz mialy homologacje i nie byly wcale najtansze
> a szkoda bo w kazdej sytuacji byly lepsze od Sportster'ow
> czy ZOOM'ow. Na dzierzawach chodza stare V.32bis do
> dzis bez problemow i jedna para V.34+ na kablu 15km.

Wiesz co? Wez Ty juz nie przywoluj mi na mysl tego badziewia Active
v32b, i nawet nie porownuj tego czegos z modemami. Akurat
homogenizacja byla moim zdaniem ich jedyna zaleta. W kazdej sytuacji
od sportkow to one byly lepsze (szybsze) wtedy, gdy nalezalo sie zawiesic
na twardo i nie reagowac na zadne DTR lub DCD dropy czy inactivity
timer. Nawet taki szmelc jak Escom magic 2400 V.42b potrafil takiego
Active zawiesic. A jeszcze rozroznianie fax/data...

Jak ja sie ciesze, ze w koncu to badziewie zaczelo trzeszczec,
i moglem z czystym sumieniem wyrzucic je do kosza.

Dla porownania Sportster dzialal bez zrywania na Strowgerze (22) 41xxxx,
co nie udalo sie ani rzeczonemu Active V.32bis, ani jakiemus innemu
Rockwellowi wewnetrznemu (Zoltrix chyba, czy Zoom). A na nowej linii
(cyfrowa centrala) Sportster wyciaga maxa bez zadnych problemow
- w statystyce w miejscu bledow sa zwykle same zera.

Dziwne, ze mam tych Sportsterow kilka i z zadnym z nich nie mialem
takiego problemu, ktorego nie daloby sie latwo usunac. Bo w ogole
problem mialem - kiedys modem wykrywal jakis stan zabraniajacy
mu dzwonienia. Dziwne pewnie, ze odpowiedz z rozwiazaniem problemu
dostalem z USR hotline po kilku godzinach od wyslania zapytania.
Oczywiscie to rozwiazalo problem, wystarczylo wylaczyc ta funkcje
nieopisanym w instrukcji rejestrem. Na Active nie bylo zadnej rady,
poza wylaczaniem V.42 itp.

--
Krzysztof Halasa