Re: Intel Celeron 266 oraz 300 i overclock do 400

Autor: Fachman (Fachman_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 11 Jun 1998 - 16:16:56 MET DST

> A chocby po to zeby robic cokolwiek innego niz granie w Quake'a czy
> renderowanie w 3D Studio - w ktorym wyniki sa porownywalne tylko dla
> prostych scen
Czy to znaczy ze na Celeronie nie da sie robic nic innego. Cyrix`y sa
wlasnie procesorami na ktorych doskonale da sie robic te panskie cos innego
i co dlaczego nie wypalily.

> Tyle ze 3Dstudio i Quake to nie sa jedyne programy - a w tych
> pozostalych roznica w szybkosci Celerona w stosunku do P2 jest duzo
> wieksza (na niekorzysc Celerona oczywiscie). Proponuje sprawdzic
> Incoming, Unreal'a, Jedi Knights o ozytkach nie wspominam bo tam
> Celeron jest poprostu beznadziejny
Jezeli juz mowimy o programach biurowych to pan nie odczuje roznicy w
predkosci poniewaz i tak nie odczujecie roznicy bo te roznice niewyczuwalne
dla nas.
W incoming P2 400 ma 79fps Celeron zas 70fps a P MMX na 250 (2.5x 100)
tylko 39.4 . I ja sie pytam pana czy odczuje pan roznice 9 klatek czy tez
dopiero 30?
I co nie jest to imponujace osiagniecia dla procesora kosztujacego 110$??
Dodam jeszcze ze celron 266 osiaga 49.5

> Jakie? Abstrahujac od tego ze takich nie widzialem to jest to
> niezgodne ze specyfikacja Intela - zegar w EX jest synchroniczny.
> Biorac pod uwage ilosc slotow na EX'ach taki zakup jest bez sensu
Odwiedz pan strone Gigabyte`a. A co do slotow ja mam w kompie 4 a
wykorzystuje maksymalnie 2 i wiekszosc nie potrzebuje wiecej ( do tego
dochodzi slot AGP) wiec sie pytam gdzie tutaj brak sensu

> Tanszy jest tylko chipset - a to ma niewielki wplyw na cene koncowa
> plyty
Czasami tak czasami nie to zalezy od producenta

> Pozdrowienia
Pozdrawiam