Re: Intel Celeron 266 oraz 300 i overclock do 400

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 10 Jun 1998 - 22:22:19 MET DST

On Wed, 10 Jun 1998 17:46:18 GMT, "Fachman" <Fachman_at_friko.onet.pl>
wrote:

>w tych twoich testach prasowych najczesciej wygrywa Cyrix wiec czy to
>znaczy ze nalezy go polecac? Po prostu jeszcze raz sprawdza sie teza ze
>statystyki maja to do siebie ze mozna je roznie interpretowac :). Zanim
>zaczniesz kupowac procesor dobrze sie zastanow do czego bedzie ci sluzyl bo
>owszem mozna wywalic kupe kasy na procesor uniwersalny(tzn wszedzie szybki)
>ale pytanie PO CO?

A chocby po to zeby robic cokolwiek innego niz granie w Quake'a czy
renderowanie w 3D Studio - w ktorym wyniki sa porownywalne tylko dla
prostych scen

> (nic nie zmieni tego ze podkrecony Celeron 400 jest w
>Quake 2 praktycznie rowny P2 350 a w przypadku renderingu 3d studio roznica
>wynosi 1s w stosunku do P2 400, ale np. w przypadku Winbencha roznica jest
>znaczna (in minus))

Tyle ze 3Dstudio i Quake to nie sa jedyne programy - a w tych
pozostalych roznica w szybkosci Celerona w stosunku do P2 jest duzo
wieksza (na niekorzysc Celerona oczywiscie). Proponuje sprawdzic
Incoming, Unreal'a, Jedi Knights o ozytkach nie wspominam bo tam
Celeron jest poprostu beznadziejny

>A co do Celerona to on ma w przypadku 266 mnoznik 4 a w 300 4.5 wiec
>wystarczy tylko zmienic szyne I sa juz plyty na EX co obsluguja 100mhz.

Jakie? Abstrahujac od tego ze takich nie widzialem to jest to
niezgodne ze specyfikacja Intela - zegar w EX jest synchroniczny.
Biorac pod uwage ilosc slotow na EX'ach taki zakup jest bez sensu

> A wlasnie pojawily sie tez chipsety SIS i VIA o wiele tansze od intelowskich.

Tanszy jest tylko chipset - a to ma niewielki wplyw na cene koncowa
plyty

>Pozdrawiam

Pozdrowienia

Vindex